simsalabim

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stall banal
  • Startdatum Startdatum
Sv: simsalabim

:eek: Det var bland det mest veka kotor jag någonsin sett tror jag! Hon må ha lämnat trevliga avkommor (enligt er, personligen har jag tyvärr bara sett dem på bild och låter därför bli att kommentera) men exteriören hade ju en hel del mer att önska, även om man bortser från kotorna och haserna... :crazy:

Okej, då missuppfattade jag dig uppenbarligen för jag tyckte att du direkt kritiserade att Magdalena hade annan smak.
Men då är vi överrens då ;)

Det är ok! Jag skriver kanske lite hårt ibland. Det ser värre ut i ord än när man talar till varandra kanske.

Det var ju mest på skämt. Men hon har ju fortfarande inte svarat mig. :smirk:

Tja ni kan ju alltid gå in och kolla hennes dotter som jag äger.Gå in på mitt användarkonto och in på min hemsida (fotoalbum)...titta på hästen Anastazia (fuxskäcken).

Så får vi se vad ni tycker...

Har du några nyare bilder i så fall månne? Svårt att kommentera exteriören utifrån de bilder som finns på henne på sidan idag, tycker jag i alla fall?

Senast ändrad:

Tycker definitivt att hon såg helfin ut!! Men jag är ju inte super på att bedöma exteriör. Så vem vet!!
Hoppas på en liten skäckfölis om ett år, men blir det ett enfärgat föl efter Sim. så är jag supernöjd och glad ändå...

Vet inte nu vart jag läste 158 cm, men någonstans var det, för ett bra tag sedan. Men det kan mkt väl ha varit som 4 åring...

Ja, dom är ju halvbröder din och min. :D
Ska bli kul att se vad det blir av dom i framtiden. För visst ska du behåla din Sorro?

gejsa skrev:
Det var inte tjafsa jag ville göra utan veta vad det är som du inte tycker om som du tycker är fult. För något tycker man ju är fult om man inte gillar hingsten i fråga. Gångart, utseende osv.

Nu var det ju faktist så att den här tråden bara handlade om Simsalabim. Då är det ju inte så roligt att få in en sådan kommentar som du gjorde. Vi andra som skrev gillade ju Simsalabim osv...

Bara för att något inte är i min smak behöver det väl inte vara FULT heller?

Trådar utvecklas. Simsalabim är e.Troll, alltså är han relevant i tråden. Detta är ett diskussionsforum och inte ett "medhållsforum", och man får uttrycka sina åsikter vad jag vet. Då känns det inte så kul att få veta att man inte får säga vad man tycker i just DEN HÄR tråden.

Ja som det ser ut just nu så ska jag behålla honom. Han har blivit så fin och lugn nu efter kastrationen så det är inte klokt.
Han var lugn innan men lite bitig och så. Men nu står han så fint när jag håller på med honom. Det är väldigt roligt tycker jag. :bump:

Bara för att något inte är i min smak behöver det väl inte vara FULT heller?

Vad du hänger upp dig på ordet då!
Men å ena sidan så är det ju något du tycker är fult om det inte är i din smak. Eller hur? Du tycker ju inte något är fint om det inte är i din smak, eller......?

Nu slutar jag tjafsa med dig för du vill ju iaf inte säga vad det är du inte gillar och om min är typiskt Troll eller Simsalabimtyp. För det var ju det jag ville veta. Alla sa ju här att dom kan se när någon häst har Troll eller Simsalabim släktskap i sig. :smirk:

gejsa skrev:
Nej men vad tråkigt tyst det blev här nu då. :cry:
Från det ena till det andra: Du ska väl också behålla din?

Det kanske inte är så konstigt med din attityd. Och nej, jag har ingen lust att "kritisera" din häst och Troll bit för bit bara för att det inte är min typ av häst.

Har tyvärr inte uppdaterat sidan med nyare bilder än och det är inte säkert det blir av heller...hade tänkt att ta nya foton till sommaren-OM hästarna fortfarande är kvar då-återstår att se!

Detta är ett diskussionsforum och inte ett "medhållsforum", och man får uttrycka sina åsikter vad jag vet.

Självklart att man ska få uttrycka sina åsikter...vi kan ju inte alla ha samma tycke och smak - eller hur!?! ;)

Hon BLIR fin "lilla" Zanna när hon blir "klar"...jag har skämtsamt kallat henne för "kamelen"...eftersom hon växt så mkt och sett så rolig ut ibland att det går bara inte att låta bli att använda ordet "kamel".

Magdalena skrev:
Det kanske inte är så konstigt med din attityd. Och nej, jag har ingen lust att "kritisera" din häst och Troll bit för bit bara för att det inte är min typ av häst.

Ha, ha, ha snacka om att ha trist attityd!
Jag tycker inte att jag har varit otrevlig på något sätt. Men du har det. Mot mig.

Bli tjurig bara för att jag frågade om du såg någon likhet i Troll eller Simsalabim. Det tyckte jag inte var så farligt. Jag var inte elak heller. Men du verkar väldigt snarstucken tycker jag.
Visst får alla ha olika smak. Det svarade jag ju tidigt i tråden då du första gången hoppade och in och skrev att du inte alls gillade Troll och Simsalabim eller om det nu bara var Troll du skrev. Jag kommer inte ihåg vilket. Har modem så det tar sin lilla tid ändå här.
Förstår inte varför du upprepar dig hela tiden just på mina inlägg eg.
Är det något särskilt som du vill med detta påhopp?

Magdalena har väl inte varit sur, håller nog med henne här att det är du som varit snarstucken. Jag gillar inte heller simsalabim eller Troll, men vill heller inte analysera din häst. Är jag sur och snarstucken då också?

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 803
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka