simsalabim

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stall banal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 263
  • Visningar Visningar 25 565
Sv: simsalabim

Halloj Najtan! Måste bara få fråga, har du en 3 årig nordistravare tro???

Magdalena skrev:
Jag ser också Troll i de flesta som har honom i stammen. Tyvärr kanske jag ska säga, för det är en hingst som jag inte gillar. Men smaken är som baken!

Tja, kanske pga detta inlägg. :smirk:

Ja det ser man om du kolla på hennes presentation om sig själv.
Ang kallblodstravare alltså.

*tjoho nu är jag här!!*

Nej din häst är faktiskt ingen typisk Simsalabim-avkomma!

Den har inga typiska drag från Trolls utseende alls.Däremot har han fått drag ifrån Simsalabims morfar Anart!Detta har även mitt sto som är e;As de Thurin-Anart...som du sa påminner om din i huvudet.Om du går in och tittar på Passepartout som också är mer lik Anart än Troll så kan du nog se likheterna även där.

Så alltså NEJ din häst är ingen typisk Simsalabim avkomma...ett undantagsfall...annars brukar "Troll-utseendet slå igenom" men inte i detta fall.

Har din häst också detta lugna och sansade temperamentet??Vad ligger på mödernet??

Magdalena skrev:
Halloj Najtan! Måste bara få fråga, har du en 3 årig nordistravare tro???

Hejsan.
Det kan du ge dig på :) .
Känner vi varandra?

Najtan Tabac/ The beutiful one

Hallå där! Ja, der ser man. Jag tyckte inte heller att min är särskilt lik varken Simsalabim eller Troll. Det var därför som jag tjatade i går och ville veta vad ni ser då när ni ser likheten.

Ja, Sorros mamma heter Soya och Soyas far Eminent och mor är Salome. Känner du till dom?
Jag har även ett halvblod som är 21 år valack som är efter Eminent. Tycker om den sorten.

Han är lugn ja, han ville stå själv i boxen från 3 månaders ålder på nätterna. Skriker aldrig fast han får gå själv eller stå själv i boxen. Han är otroligt lugn och orädd. Jag tror att det kommer att bli en kanonhäst när han blir stor. Fast hög blir han inte. Han är väl ca 148-150 cm i mankhöjd nu. Stoet är 158 cm och Simsalabim är ju 162 om jag minns rätt.

Var skulle jag hitta Passepartout? På din hemsida eller?

Men snälla nån? För att Magdalena skrev att hon inte gillade Troll 660 nåt vidare så betyder väl inte det att hon per automatik tycker att DIN häst som jag förmodar att hon inte ens sett när hon skrev uttalandet är ful? Varför ta åt sig så mycket?

Nu känner inte jag Magdalena och flikar inte in för hennes skull utan av diskussionsskäl. Jag anser nämligen att det inte är ett dugg konstigt att alla inte uppskattar ALLA hingstar? Det är väl en himla tur att smaken är olika!

/belize

Jag har hittat en Soya på allbreed e Eminent u Salome e Juan u Insule e Imperium. Är det samma Soya? Och är det rätt Salome? Salome stod nämligen på min barndoms ridskola!
Om du inte vill förstöra tråden med denna utvikelse från ämnet så kan du väl pm:a mig! Jag har varit väldigt nyfiken på om det är "min" Salome som är mamma!

Nu funkade det för mig oxå, konstigt att det inte gjorde det förut..
Han såg trevlig ut din sorro. "undrar nu bara om det går att se Troll i honom"
Det viktigaste är ju att man får en frisk välmående häst som man själv gillar och trivs med, det är mitt mål iallafall

Sorry, det blev lite kaka på kaka där när jag svarade gejsa innan jag läst längre ner att hon redan fått svar om likheten mellan sorro och troll. Eller olikheten menar jag..

Var hittar du att jag tyckte han (och avkommorna) var ful(a)???? Jag sa att jag inte gillade dem, det var inte min typ av häst helt enkelt. Shettisar är inte heller min typ av häst, eller fjordingar, men de kan väl vara fina ändå.

Najtan Tabac skrev:
Hejsan.
Det kan du ge dig på :) .
Känner vi varandra?

Najtan Tabac/ The beutiful one

Nä, men vi har en Tabac-kille som börjar på N i vårt stall också!

Frågan är varför man vill ha en farmor som ser ut så här till sitt kommande föl? Jag tycker hon ser ut att vara rakhasig och vek i sina kotor bak.

Jag vet inte om det är rätt Salome men jag tror inte det. Soyas mormor hettte Silva. Så det är nog fel.
Hon är född i Brålanda. Det vet jag iaf.

belize skrev:
Men snälla nån? För att Magdalena skrev att hon inte gillade Troll 660 nåt vidare så betyder väl inte det att hon per automatik tycker att DIN häst som jag förmodar att hon inte ens sett när hon skrev uttalandet är ful? Varför ta åt sig så mycket?

Nu känner inte jag Magdalena och flikar inte in för hennes skull utan av diskussionsskäl. Jag anser nämligen att det inte är ett dugg konstigt att alla inte uppskattar ALLA hingstar? Det är väl en himla tur att smaken är olika!

/belize

Men snälla lilla söta du! Jag har inte tagit åt mig. Som jag skrev så spelade det ingen roll vad hon skulle skriva. Det vore bara kul att höra vad hon inte tyckte om. Vad som var fult på hingsten. Gångarten, utseendet osv...
Jag skrev det inte arg heller eg bara lite på skoj. Sedan det där med att tycka om olika hingstar, Det har vi redan skrivit om så det var gammalt.

Det var inte tjafsa jag ville göra utan veta vad det är som du inte tycker om som du tycker är fult. För något tycker man ju är fult om man inte gillar hingsten i fråga. Gångart, utseende osv.

Nu var det ju faktist så att den här tråden bara handlade om Simsalabim. Då är det ju inte så roligt att få in en sådan kommentar som du gjorde. Vi andra som skrev gillade ju Simsalabim osv...
Men jag är inte arg. Bara lite ledsen. Du såg ju alla mina glada figurer sist?

Men du! Har fortfarande inte fått någon kommentar av vad du tyckte. Det är klart lite svårt att se på några dåliga foton iofs men ändå. Det är ändå kul att höra.
Du gillade inte fjording ser jag. Vet du! Jag har en fjording också. :angel:

Senast ändrad:

Farmor skriver du, är detta Simsalabims mamma??
Hon var inte fin. Håller verkligen med dig.
Ser ju ut som en ponny också. Med raka ben. Fast det syns att hon är högdräktig och har fått många föl eller också är hon gammal där. Jag menar eftersom ryggen är så ful.

Men teckningen är nästan som min Sorro ju. ;) :D

Ja, passepartout ser ju rätt så lik ut min. Men jag tycker det ser ut som om han har lite för lång rygg. Har han inte det?
Väldigt bred hals också. Men det kanske är en synvilla när han är skäck? Svansen är precis som min häst:s halva vit och halva fuxfärgad. Precis som manen, högst upp vid huvudet fux, resten vitt.

Den där bilden där han står inne i stallet ( 8 år ) står det. Det liknar ju precis som Sorro. Man skulle ju kunna tro att det är han ju. :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 300
Senast: Bee
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 669
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka