simsalabim

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stall banal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 263
  • Visningar Visningar 25 565
Sv: simsalabim

Nästan omöjligt att veta vad där blir eftersom det är lite mer "blandad stam" med både hopp och dressyr...

De hästar jag sett efter Swift har ofta varit riktigt stora,snygga och många gånger hoppat riktigt bra.Swift har ju idag dykt upp som morfar på flera talangfulla hästar tex Ameos "guldklimp".Men även på tex Saigon,Maistic...ja de tycks poppa upp lite här och var.Han tycks passa till lite olika typer av blod.

Vivaldi....en Napoleon-son med mkt trevlig exteriör.Lämnar ofta trevliga hästar till såväl utseende och gångarter.

Nu vet jag ju inte mkt mer om stammen på ditt sto...om hennes mamma hade speciella talanger...vad som är hennes egna bästa sidor.Jag vet inte heller hur hon ser ut exteriört eller om hon är visad.

Simsalabim med Troll-Anart-Roman Way xx-Grantih....kombinerat med Swift-Vivaldi...*luktar allround med betoning kanske mot hopp/ fälttävlan*.Men det är jättesvårt att gissa sej till när man inte vet mer...

Hej!

Jag såg decoupage när han var typ 4 år och ganska ny i sverige. Urläcker! underbart steg och toppentemperament, men sånt kan ju försvinna på ett par år, jag har inte sett han sen dess, tyvärr.. Vore skoj att se honom nu och se om han försämrats så mycket../ Lavinia, som funderade på att betäcka med honom för några år sedan, men blivit mycket tveksam

Så där ja, nu har jag försökt att ta foton fast jag har varit helt ensam i dag. Jag flyttade honom till rundeln för att försöka ta några bra foton. Men det gick väl inte så där bra precis. Han står ju inte som en utställningshäst men ni ser ju iaf hur han ser ut nu.

Jag provar att länka nu så får vi se hur det går.
Tala gärna om nu om han också är en typisk simsalabimhäst.

album

ska bli intressant att se om det fungerar.

Jag såg också Decoupage på en hingstvisning och om jag inte minns fel så kom han in samtidigt som San Quintero och någon mer Tullstorps-hingst.

Han såg ut som en liten korv jämfört med de andra. Inga gångarter att hurra över eller något annat tilltalande. Inget som lockade alls!!

Så antingen så har vi ruskigt olika smak eller så hände det något när han växte! :angel:

Jag har ju förhoppning om att det ska bli en allround häst i framtiden, så det låter bra om nu allt går bra och hon blir dräktig och får behålla fölet osv...

:banana:
måste bara tala om att det är rätt kul att en liten nyskapad tråd kan dra igång så mycket diskussioner, jag är imponerad!! :idea:

Ja, visst är det otroligt.
Men vem sjutton är Decoupage? Är det någon släkting till Simsalbim eller?

Nåja, nu har jag gjort som Cosmiqquen skrev. Ändrat det till public.
Så nu måste bara bli rätt. :) annars :mad:
Här kommer nu länken: http://photos.yahoo.com/ph//my_photos

*törs jag*

-Jag kommer till "sign up" och "sign in"

hade du loggat ut nu när du la in den?

Vad trött jag blir!
Menar du att du inte kom in nu heller???
Nu skriver jag adressen för hand så får vi se om det fungerar.
Sedan går jag och lägger mig. Är jättetrött av att sitta här och försöka. Känns som om jag har suttit här hela dagen. :smirk:
http://photos.yahoo.com/ph//my_photos

Nu fungerade det för mig i alla fall, när jag klickade på en av länkarna i ett av dina tidigare inlägg:)

Tack för det! Jag har också upptäckt det. Sitter på en annan dator så jag kollade själv. Jag kom in på dom två första. Inte den sista som jag skrev.

Ok Magdalena! Tala om vad som är så fult nu då på mitt halvblod. Vore roligt att höra vad det är som du inte gillar hos Troll avkommer.
Ja roligt är det väl inte om det är en massa fel. Men jag ändrar ju inte uppfattning om min egna uppfödning iaf.

:rofl: :bow: :) :mad: :bump:

stall banal skrev:
Är det nån som vet något om hans avkommor, dom är inte så gamla, men temperament, nedärver han sin skäckfärg osv.

En kompis till mig hade en märr född 02. Brun skck. En stor och kraftig märr. Ganska hård i skallen. Mycket egen vilja. Behöver ju inte vara nåt negativit med det. men det var fel häst för henne, hon har ingen erfarenhet av unghästar så det blev väldigt fel och höll på att gå mycket illa. Men annars så var det en väldigt fin häst. Modig och tog för sig. Inte rädd för fan själv :smirk: .

Najtan Tabac/ The crazy horse.

gejsa skrev:
Ok Magdalena! Tala om vad som är så fult nu då på mitt halvblod. Vore roligt att höra vad det är som du inte gillar hos Troll avkommer.
Ja roligt är det väl inte om det är en massa fel. Men jag ändrar ju inte uppfattning om min egna uppfödning iaf.

:rofl: :bow: :) :mad: :bump:

Men lugn. Bara för att en viss typ av häst inte är MIN smak betyder det ju inte att din häst är ful, vad har du fått det ifrån?

Jag och en kompis som föder upp hbl har HELT olika smak när det gäller hingstar, men båda får fram klass 1 föl, vem har rätt och vem har fel? Om jag säger att jag gillar blonda killar och är inte förtjust i mörkhåriga, blir du förnärmad då om din kille råkar vara mörkhårig?

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 300
Senast: Bee
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 669
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka