Gammal Lada

misswilma

Trådstartare
Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar som om detta är en typ av ventilation. (?). Vid pallen är det öppet och ena änden är öppen. Inget utåt eller neråt vad jag kan hitta. Vill veta vad det är innan jag tar bort det ifall jag måste ersätta det med något. Tunneln fortsätter ner till nedervåningen men kunde bara bifoga en bild. Tacksam för svar😅
1000003334.webp

Det är en hötork. När du lagt upp löshö (oftast löshö, men kan ha varit packade balar med) så börjar du lägga närmast tunneln och sen bygger uppåt utåt vart efter du lägger på mer hö/balar. Vi hade "liknande" på vårt loft men från "kortsidan" och sen pallar i en "bredare" mittgång typ 2/3 av loftet Bifogad bild inte helt skalenlig men ish...

loftet.webp

Vi byggde en liknande tunnel på vår skulle. En avsmalnande gallerkonstruktion som var bredast vid ytterväggen och där satt en stor höfläkt.

När höet var nyintaget kördes fläkten dagtid

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 872
Senast: Calmiche
·
Anläggning Jag har en stor lada på min gård, där jag har en fundering på att bygga boxar. Jag vill helst bygga själv, dels av kostnadsskäl och dels... 2
Svar
20
· Visningar
2 827
Senast: Pilot
·
S
Hästvård Hej! Min häst har igår rymt från hagen och trasslat in sig rejält i trådarna, med bakbenen. Han ser ganska hemsk ut, men det är allt...
Svar
6
· Visningar
3 316
Senast: Angelique
·
Övr. Djur Halloj! Min polare skaffade höns för ett tag sen och jag blev helt förälskad! De är ju skitcoola djur, jag kan sitta och titta på dem...
Svar
19
· Visningar
6 451
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka