Leuns Velds Elegant RP 135 GI

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elshacera
  • Startdatum Startdatum
Sv: Leuns Velds Elegant RP 135 GI

Vad kul. Jag såg Prides Super Nova på en utställning förra året eller var det -07 kanske. Hon vart BIS iaf o var 2 år då.
Jättefin med en otrolig gång. Kan ju skvallra att hon avgjorde mitt hingstval förra året.

åhh jag kommmer inte på just nu vem hon är dräktig med, återkommer om ett tag med det ;) haha. hon är runt 1.44cm nu, så kommer bli en maxad d-ponny. men hon ser ju större ut. synd bara att det är så "dött" på hästmarknaden nu, speciellt för dom lite dyrare "kvalitetshästarna/ponnyerna". Det är ju inte alla som har råd/lust att betala stora summor för en ungponny bara för stammen och gångarterna, utan dom kanske hellre lägger ut dom summorna på en import ponny som har tävlat mer och större klasser. menmen, det gäller att hitta rätt köpare bara :D

Vad kul. Jag såg Prides Super Nova på en utställning förra året eller var det -07 kanske. Hon vart BIS iaf o var 2 år då.
Jättefin med en otrolig gång. Kan ju skvallra att hon avgjorde mitt hingstval förra året.

Jag har fotat och filmat Marias hästar vid flera tillfällen och jag instämmer i att Nova är mycket fin! Har ett gott öga till mamma Pride också, riktigt läcker.

/Mvh Helena

Man kan inte länka bilder i bilddagboken. Deras sida tillåter inte det.

Visst är det som du säger. Skitsvårt på marknaden nu...framförallt om man har icke inridna unghästar...
Hbl verkar lättare än ponny tycker jag.
Men bra hästar brukar alltid gå att sälja... lycka till!

Jag har blivit tipsad om att använda Elegant, men jag tycker att många av hans avkommor är tråkiga och klena i halsen, nedärver han det eller har jag sett "fel" avkommor?

Både mor och dotter väntar föl med Vita Nova's Hanassie, det kommer att bli mycket spännande att följa!
Vi har föl e. Elegant med Prides Super Girl, ett sto föl vid Namn Arhults Geisha, ursnygg och korrekt, fantastisk hals. Vi har också en avkomma u. EG Phoebe e. Leuns Velds Elegant, Arhults Playboy Guldbelönad!

g2.jpg

Han är A premierad på både sina avkommors exteriör och på deras prestation!

Inte dem jag sett iaf. Tycker han verkar nedärva lätta eleganta ponnier med bra halsar.
Här kan du se i hans fotoalbum bla.
Finns fler på hemsidan.
OBS! Detta är en länk tagen från deras hemsida.
http://s77.photobucket.com/albums/j46/Rodde/Leuns Velds Elegant/

Tack för svaret. Då är inte han hingsten jag är ute efter, Jag vill ha lite massa i min framtida avkomma.
Jag vill ha lätthet och en elegans i ponnyn men vill inte ha en allt för äldel.

Men titta på de vuxna ridna avkommorna på hans hemsida under avkommor... så ser du dem vuxna.
Basera inte på mina åsikter...

IMG_5522.jpg
En Elegant ponny är inte det samma som en "klen" ponny, här kommer en bild på en otroligt Elegant ponny/häst!
Med massor av massa!

Senast ändrad av en moderator:

Men titta på de vuxna ridna avkommorna på hans hemsida under avkommor... så ser du dem vuxna.
Basera inte på mina åsikter...

Det är dem jag har tittat på och baserat mina åsikter på :bow: Jag föredrar bara lite bitigare hästar.

Rodde; Jag skrev ju att jag vill ha en Elegant ponny med lätthet, men inte allt för ädel ponny. Den avkomman var fin, :bow:
men många av de jag sett ser något för "klena" ut för min smak.

Både mor och dotter väntar föl med Vita Nova's Hanassie, det kommer att bli mycket spännande att följa!
Vi har föl e. Elegant med Prides Super Girl, ett sto föl vid Namn Arhults Geisha, ursnygg och korrekt, fantastisk hals. Vi har också en avkomma u. EG Phoebe e. Leuns Velds Elegant, Arhults Playboy Guldbelönad!

g2.jpg

Är det ni som har Geisha? Pride som jag rider är ju mormor till henne, kortet är ju taget i marias sommarhage. :D var med när hon föddes faktiskt, en riktigt fin och trevlig ponny!

Ja vi ha Geisha hon är super snäll och trevlig! Hon blir två år nu i år!

Jag har blivit tipsad om att använda Elegant, men jag tycker att många av hans avkommor är tråkiga och klena i halsen, nedärver han det eller har jag sett "fel" avkommor?
Vet inte om sett "fel" avkommor. Jag har själv ett sto e.Elegant som har en härlig hals, nästan lite "hingstnacke". Hon har en fantastisk utstrålning och mycket bra gångarter! Hon är elegant, men ändå med mycket massa.

Har själv en valack efter Elegant och har är en otroligt fin dressyrponny. Det är både nätthet och massa på sammagång när man sitter på dom. Sen på utseendet är det en otroligt vacker och "Outstanding" ponny om jag får säga det själv. En sån som drar ögonen till sig ;P

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Jag har kollat runt och läst om massor av hingstar som kan passa mitt hann sto efter Wordly - Weltmeyer -( Walt disney från mamman sida)...
Svar
5
· Visningar
1 331
Senast: Kristall10
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 729
Senast: pastejja
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 429
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III