Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Ja, då har ni ju något att bita i i sommar !
Fast just det tänkte vi lämna därhän....
Det är ingen som har varken tid eller lust att renovera....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, då har ni ju något att bita i i sommar !
Tänk så mkt pengar dina föräldrar kunde lägga på att leja bort renovering om de inte behövde betala din hästFast just det tänkte vi lämna därhän....
Fast just det tänkte vi lämna därhän....
Tänk så mkt pengar dina föräldrar kunde lägga på att leja bort renovering om de inte behövde betala din häst
Skit i trädgården och rädda fasaden. Slitna ytskikt kan man fixa. Annars hade jag tagit en röjsåg och tagit ner allt jag inte vill ha. Fixat fasaden, och sålt huset. Köpt en lägenhet istället. Med ett läge 20 min från stan och nära vatten sitter dina föräldrar ändå på ett antal miljoner i form av läget.
Om man byter ut "lägenhet" mot "gård i Mälardalen" har tanken faktiskt slagit både mig och pappa....
Nja. Pappa trodde att K.S kanske var värt runt 4 milj, max, med tanke på skicket. Andra samtida hus i byhåla brukar gå på ungefär 5-6.5 milj beroende på läget.
Det är väl ganska bra betalt för något du brukar beskriva som fallfärdigt. Men VARFÖR ens tänka på gård när man saknar intresse för hus och tomt? Det är ju inte mindre underhåll direkt.
Om man inte har något intresse för att underhålla/renovera så är ju en hyreslägenhet det ultimata boendet. Å är det så att man "måste" bo i hus av någon anledning så är det att leja bort allt jobb. Det finns som sagt både målare, snickare och trädgårdsmästare. Allt handlar om hur mycket pengar man kan få fram.Dagens mest spot on kommentar...
Problemet är väl dock primärt att intresset saknas hos de. Huset var i risigt skick redan när de köpte det -97, trots att det bara var 10-15 år. De hade massa år på sig att renovera, men intresset har aldrig funnits.
Men, du bor i ett HUS. Inget kråkslott. Inget K.S = KRÅK.SLOTT? Du kanske kan skriva H i stället om du måste förkorta det? M.Ö.B*Om man byter ut "lägenhet" mot "gård i Mälardalen" har tanken faktiskt slagit både mig och pappa....
Nja. Pappa trodde att K.S kanske var värt runt 4 milj, max, med tanke på skicket. Andra samtida hus i byhåla brukar gå på ungefär 5-6.5 milj beroende på läget.
Men, du bor i ett HUS. Inget kråkslott. Inget K.S = KRÅK.SLOTT? Du kanske kan skriva H i stället om du måste förkorta det? M.Ö.B*
(* = Mina ögon blöder)
S.K.Styrkekjamizzar
Men har du aldrig gett namn åt något som är fel i sammanhanget? En långsam bill som kallas Ferarrin eller varför inte det hemgjorda vinet som kallas Château XXX. Jag tror det är rätt vanligt. Om nu TS familj döpt sitt hus till Kråkslottet så kan hon väl få kalla det så? Hon går inte ut och propagerar för att det är det normala att kalla den typen av hus och hon har garanterat läst massor av inlägg om vad ordet egentligen betyder.Men, du bor i ett HUS. Inget kråkslott. Inget K.S = KRÅK.SLOTT? Du kanske kan skriva H i stället om du måste förkorta det? M.Ö.B*
(* = Mina ögon blöder)
Döper man hus? Då ska jag döpa min lägenhet till Slottet.Men har du aldrig gett namn åt något som är fel i sammanhanget? En långsam bill som kallas Ferarrin eller varför inte det hemgjorda vinet som kallas Château XXX. Jag tror det är rätt vanligt. Om nu TS familj döpt sitt hus till Kråkslottet så kan hon väl få kalla det så? Hon går inte ut och propagerar för att det är det normala att kalla den typen av hus och hon har garanterat läst massor av inlägg om vad ordet egentligen betyder.
Ja varför inte. Man kan ju döpa allt annat .Döper man hus? Då ska jag döpa min lägenhet till Slottet.
Ser mer ut som spökslott än kråkslottPrecis, ett kråkslott ska ju synas att det egentligen är ett fint/charmigt/speciellt hus, men som är nedgånget/oskött. Något som hade varit inte-vilket-hus-som-helst ifall det hade varit i skick.
Jag har f.ö. väldigt svårt att se för mig en 80-talsvilla som skulle vara "bortom all räddning" även om den är eftersatt i skötseln. Ifall man inte haft takläckage/avloppshaveri som inte åtgärdats på ett par år eller liknande.
Nu måste jag också prova och hittade huset i ett nafs. Ser ut som ett vanligt hus. Ett lager färg bara. Det kostar ju nästan inget. Jag blev så irriterad på att mina föräldrar aldrig målade då jag gjorde det själv. De blev jättegladaTa mobilen gå ut och fota både hus och trädgård så får du säkert många bra tips. Med tanke på all info du lämnat ut här (fast du ändrar namn på allt och alla) så tog det mig mindre än 60 s att hitta dig och din familj när jag hade tråkigt en dag. Så att inte visa bilder för att inte "avslöja" er är liksom ingen ide. Eftersom du gärna byter namn och döper saker till synonymer de inte är (du bor tex inte i en byhåla på långa vägar) gör att det är svårt att veta/tro/föreställa sig hur denna trädgård och dess mark egentligen ser ut. Likadant med huset, tror inte det är ett sådant ruckel som du målar upp det som.