Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det någon som har bild på honom och vet "vad han representerar"? Har googlat efter bilder men hittar bara andra Downlandshästar.
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Rodde
·
S
Avel Någon som är duktig på att hitta siffrorna på honom?? Vad fick han på sitt prov??? Himla intressant blod....
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: Sighttosee
·
C
Avel Är ny i avelsvärlden;). Men ska nu få "låna" en mage på ett sto ur stofamilj 20. Har stött och blött hingstar och fastnat på Jaguar Mail...
Svar
18
· Visningar
3 866
Senast: Sunlight
·
Avel Vi talar ju mycket om vikten av att ha bra ston i avel. Något som komplicerar detta litegrann är att de flesta stoägare inte klarar av...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 237
Senast: _Amazing_
·
M
Avel vad blir det om man korssar en solid paint med en quarter hingst?? kan man registera den avkomman som ren paint då?
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: wrangler
·
H
Avel Hej! Har en fråga ang ponnyavel. Vi har ett ridponnysto som jag funderar på att betäcka längre fram. Min fråga är nu hur det fungerar...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: Görel
·
Avel Nu vänder jag mig till er här på Avel för att få bra tips om hingstval till mitt sto f.05 e.Florencio I ue.Pik Labionics, fullständig...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: smulan87
·
Avel Hej , Jag har ett varmblods sto som jag funderar på att betäcka med en halvblods hingst, men vet inte om det blir något bra av de? Finns...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 061
Senast: Muninn
·
Avel Hej! Är ny här, och hoppas på hjälp från er! Jag skulle vilja ha lite tips på hingst som skulle kunna passa mitt sto. Hon är e...
2
Svar
33
· Visningar
2 907
Senast: ch791022
·
Avel Jag har möjligheten att låna ett trevligt fullblodssto med intressant stam för avel. Jag som tänker långsiktigt ser möjligheten att...
2
Svar
37
· Visningar
2 678
Senast: Mariaauto
·
M
Avel Har alltid hört att när man kastrerar så sätter dom igång och växer. Stämmer det? Spelar det någon roll om man kastrerar som 1- 2-...
Svar
14
· Visningar
1 944
Senast: hofi
·
Avel Hej! Jag behöver göra ett CEM test på min hingst. Jag var inne på sva.se, men jag fattade ingenting av vad det stod.:confused: Kan...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Girasol
·
Avel två negativa dräktighetstest.... accepterade detta (nästan) och planerade in årets hingst men nu tycker jag att magen börjar växa på...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: vinkelina
·
Avel Hej! Jag är "nybörjare" på vad det gäller att välja hingstar och vilka papper som behövs.. Är hingstvan unghästvan och även ridit in...
2
Svar
23
· Visningar
2 375
Senast: Candy00
·
Avel Vill veta lite info om era Ragazzo hästar. Gångarter, hoppning, psyke, ridbarhet osv.. Är intresserad av en val e. ovanstående, som...
Svar
16
· Visningar
2 742
Senast: pomelo
·
L
Avel Sitter och kollar på blup index på en häst men jag har ingen aning om vad det betyder. Någon som kan detta? Här har jag några siffror...
Svar
10
· Visningar
1 347
Senast: Carrielaine
·
Avel Någon som vet vart halvblodshingsten Maastricht 990 (e. Master 850 - Hertigen 505 - Drabant 315) har tagit vägen?
Svar
2
· Visningar
1 384
Senast: Bekk
·
Avel :love: Nån som har en avkomma efter honom? Hur är dom i storlek, temperamnt, exteriör m.m. Är så himla sugen på en avkomma efter...
Svar
10
· Visningar
1 620
Avel Hej! Har ett sto (eng. fullblod) som skulle stambokföras i sommras med sitt föl med gröna papper (e. Belamour) Hon fick 35 poäng...
2
Svar
30
· Visningar
2 998
C
Avel Grattis alla stoägare nu ska Cortado komma till Sverige.Han är nog den absolut bästa Cassini II avkomman som blivit godkänd(kanske med...
Svar
9
· Visningar
2 410
Senast: Salonikel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II