Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel För några månader sedan köpte jag ett nu tvåårigt Connemarasto. (E. Ashfield Cathal Croebdhearg IRE U. Shanna ELIT) Modern är...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Ramona
·
B
Avel Hej, jag har tänkt att betäcka mitt sto till våren. Det är första gången för både mig (med egen häst) och hennes. Nu undrar jag hur...
Svar
13
· Visningar
3 165
Senast: bissan
·
Avel Hej! Skulle vilja veta mer om denna hingsts möderne. http://www.reitanlage-plath.de/index.php?link=deckhengst I annonsen står det...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: Flippeti
·
Avel Jag undrar vilka shettishingstar som stämmer in på dessa krav: - Godkända. (såklart) - Minst 90cm höga. (gärna runt 1m) - Främst...
Svar
2
· Visningar
1 028
Avel betäckte ju mitt sto i juli, med negativt resultat :( jag var dock aldrig riktig säker (man hoppas ju) för hon blev så jättesnäll och...
Svar
3
· Visningar
3 695
Senast: vinkelina
·
S
Avel Har nyligen köpt ett sto från Tyskland (hannoveranare) f. 05 e. Hohenstein u. Noble Affaire-Donnerhall-Rubinstein I-Pik Kaiser. Hon är...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Cyllene
·
Avel Hittar bara att det gäller för 2009, och att 3-åringarna får "spara" det till nästa säsong 2010. Men innebär det att jag som har 4-åring...
Svar
11
· Visningar
1 030
Senast: ch791022
·
S
Avel Hej, är helt ny här. Har just upptäckt att araber kan utveckla en sjukdom som heter CA. Vill gärna veta allt om detta ämne. Förstår att...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: Bewelinn
·
Avel Vad har ni för tips o råd gällande hingst till ett litet fullblod efter Prince River? Vi vill ha fram en trevlig allround. Betydligt...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: pepinopre
·
C
Avel Jag vet att det finns många trådar gällande samma, men uppfattade att de flesta handlade om hur man rider i början av dräktigheten ;)...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Gazque
·
H
Avel Hur har det gått för hans första avkommor? Hur blev resultatet?
Svar
6
· Visningar
2 231
Senast: fladdermusen
·
H
Avel Mitt sto är e.Swift-Vivaldi och har således lite fullblod i sig bakåt i leden. Hon är oerhört smart och vänlig men har nerverna utanpå...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 518
Senast: ancan
·
C
Avel Gör väl en jag åxå:p Ska betäcka mitt sto i vår. Hade i princip bestämt mej för Lambourghini, men han betäckte bara naturligt förra...
Svar
6
· Visningar
1 325
Senast: Carrielaine
·
A
Avel någon mer än jag som skickat märrar på betäckning under sommaren? Jag skickade iväg 2 st till ett stort stuteri i sverige. De var...
2
Svar
25
· Visningar
2 754
Senast: Adenick
·
Avel Jag har ett connemarasto född i juni-08. I dag är hon 134 i mankhöjd o 138 över rumpan - alltså rätt så överbyggd. Vad tror ni med mer...
Svar
4
· Visningar
1 069
Senast: ako
·
Avel Har inte hört eller läst någonstans om vilka hingstar som kommer att få sitt blupindex detta år. Förra året kom det strax efter nyår...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 672
Senast: IIII
·
J
Avel Finns det någon som har klipp på Strawinzky **? Min häst har Elanville (Watering) i andra led. Finns det någon som vet mer om honom...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Jossi
·
S
Avel Har ett sto efter Landlord med fullblod på mödernet som jag har bestämt mig för att betäcka till våren. Vet dock inte riktigt vilken...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: sasc
·
Avel har fått erbjudande att låna ett sto med den stammen. Såldes som 4 åring för 200 000 euro o kvalade sen till Bundeschampionatet. Vad...
2
Svar
32
· Visningar
3 334
Senast: furioso
·
Avel Det är den svarte Hirtentanz (Axis-Kostolany) som nu blivit erkänd av Holsteiner Verband. Han har varit mycket framgångsrik i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 994
Senast: SussiLull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit