ston som kommer hem från stuterier

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Adenick
  • Startdatum Startdatum
Sv: ston som kommer hem från stuterier

Jag litar på henne och personalen i alla väder och undrar jag över något så vet jag att jag kan ställa frågan/påstående rätt ut och få ett bra rakt svar, utan krusiduller.
Men det är ju så det ska vara!

Den seminstationen jag använde mig av senast var nästan åt andra hållet, vilket kändes väldigt tryggt, men kanske lite överdrivet. Det var så jag själv ifrågasatte om ansvarige verkligen tyckte att min märr behövde allt det där extra jobbet. :)

dena ena ansvariga på station var veterinär! fy tusan alltså

Tyvärr är veterinär legitimationen ingen garanti för bra skötsel, som du tyvärr fick erfara den hårda vägen. Jag har gjort studiebesök på flera stationer genom att följa med kompisar när de lämnat ston där. Det finns tyvärr flera som jag aldrig hade lämnat min häst hos, b la en station som en veterinär har... Sedan finns det bra stationer också som tur är.

Tyvärr är veterinär legitimationen ingen garanti för bra skötsel, som du tyvärr fick erfara den hårda vägen. Jag har gjort studiebesök på flera stationer genom att följa med kompisar när de lämnat ston där. Det finns tyvärr flera som jag aldrig hade lämnat min häst hos, b la en station som en veterinär har... Sedan finns det bra stationer också som tur är.

Ja precis.
jag har aldrig haft problem förut när jag skickat iväg ston. de har kommit hem
hela och friska.
då har de stått på mindre stuterier och det har funkat bra.
Men nu gick det inte så bra alls då märrarna kom till ett större ställe :mad::mad::confused:

Fy fasen rent utsagt! :eek:

Jag har aldrig varit med om eller hört något om att något sånt här brukar hända! Kanske tur för mig, för då hade jag aldrig tordats ge mig in i aveln.. Mitt sto har blivit seminerad två gånger, båda gångerna på samma ställe. Hon har stått kvar båda gångerna av rent bekvämlighetsskäl (första gången hade jag inget körkort och fick tigga om skjuts varje gång, andra gången hade jag varken bil med drag eller tid mellan jobb för att åka flera gånger).
Men det har båda gångerna varit väldigt bra skött! Nu 2009 lämnade jag dit henne som ganska tunn ("uppäten" av åringen) och fick tillbaka en häst i normalhull som var lika fin som hon borde vara. Alltid daglig tillsyn, fri tillgång på mat, in på box om det var dåligt väder nattetid osv. Mycket bra stationsägare och stationsvet. Som Girasol skriver, kunde alltid ringa med mina konstiga frågor och veta att jag fick ett rakt och ärligt svar. Det är väl så det ska vara!

Jag skulle, som många andra här redan sagt, anmäla stationen i fråga. Punkt.

Ja egentligen skulle man anmält det hela. kan ej förklara riktigt varför jag inte gjorde det.
det blev liksom inte av....
Men jag lär inte skicka dit mina djur någe mer nånsin iaf.
Den yngre märren ska till ett annat ställe det är bara en seminstation så att säga ingen större verksamhet. Det ligger bara 20min hemifrån så jag kan åka varje dag och kolla - oanmäld-och se hur hon
har det.
Det känns i allafall bättre med det här nya stället hon ska till delvis för att det är så nära och delvis för att jag har vänner som bor nästan bredvid seminstationen. Så då kan jag ju be dem titta till henne ifall jag ej skulle hinna.

Lite glada nyheter och samtidigt lite tråkiga är att jag blivit fostermamma till en liten lammunge.
Han är endast 3 dygn gammal och bor hemma hos mig i huset nu.
Hans mamma stötte bort honom och var mycket elak mot han så jag tog in honom.
Har heller inga andra lamm som sällskap utan han får leva med mig tills han blir lite äldre.
Ska då skaffa en tjejkompis till honom så de kan få starta familj ihop :)
Lammungar är såå söta!

Liknande trådar

• Låst
Hästvård skickade i väg 2 ston för betäckning (ej godkänd) för 6 veckor sedan hämtade dom i torsdags natt kl 01.00 så det var mörkt när vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
12 332
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 014
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar