Sv: Problem med häst på prov!! *långt*
hej när jag läser detta blir jag tårögd!!
Det känns på något sätt som ägaren till hästen är medveten, annars hade en "riktig" ägare kysst marken vid dina fötter o kallat dej för räddande ängel! de 10.000 du prutar ner kommer hon spara in i ett nafs på kostnader , dels att ta hem hästen, foder, omvård, vet mm
Att någon ger en häst som inte varit ett vitten värt en fristad, möjligheten att helas, det är sällsynt, hon borde skratta sig lycklig.
Men så till dej
vill du verkligen detta, att köpa häst innebär ju en tom plånbok de månader då hästen ändå är frisk!
ha en häst med rörelsestörning i höften brukar ju inte ge någon adekvat ridning direkt. så vill du rida o tävla kommer du nog behöva ha en häst till och du kanske ska ta med det i beräkningen, för det gör ont att sälja sin vän. tänk om du om ett år fått henne att frodas men ändå dras med inskränkningar på henne, ska du sälja henne då till någon du aldrig kommer vara 100 säker på att hon får den omvårdnaden hon behöver, eller ska du redan nu inse varför du skulle köpa häst.
Billiga hästar är ofta dyra hästar, ibland händer det dock att lyckan ler man köper ett ök billigt och någon slår med trollstaven och hästen utvecklas till en diamant, men hur ofta?? och vad kostar det på vägen, ibland är det billigare att ta ett lån så man kan köpa häst från början.
vill du nu verkligen vårda ditt lilla sto skulle jag råda dej att vidaresända denna tråd till henne så hon ser kanske lite mer realistiskt på problemet o pengarna
hur du gör, kan bara ditt hjärta vägleda dej, men du har min sympati. håll oss underrättade