Fettisdagen

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 378

MJLee

Trådstartare
Imorgon är det dags för en semla (eller två) :bump: Var hittar ni er semla? Förut brukar det ju vara bedömningar i tidningarna men de har i princip slutat eftersom konditorier slutat medverka. Förra året stod jag i 40 minuter och köade någonstans vid Odenplan men tyckte nog inte att det var värt det. Funderar på att göra det lätt för mig och köpa en klassisk semla hos Gunnarson vid Ringen.

Jag vill inte ha alla möjliga underliga variationer utan en vanlig, hederlig semla med mandelmassa med mandelbitar, saftig, kardemumma bulle med fluffig grädde och är beredd att åka en bit för att hitta den perfekta semlan.

Bjuds på semla på jobbet, så det blir nog den enda semlan jag äter imorgon, orka försöka få tag på en för privat bruk. :p
Men annars finns det ett ställe i stan som har goda semlor, de har inte klassisk mandelmassa i den, utan en som har lite grövre mandelbitar i, funderar på om de gör den själva.

Jag får försöka hitta där man säljer utan mandelmassa! Brukar köpa nutellasemla, men åt faktiskt en vaniljsemla för några veckor sen. God!

Har ätit en från Gunnarssons i år, den var mycket bra.
Jag är väldigt förtjust i de från Droppen i Sundbyberg. Tyvärr är jag inte i Sverige för tillfället så jag får ingen förrän jag är tillbaka i semmellandet.

Jag ska ToR till Sandhamn imorgon så jag funderar på att stanna till vid Delselius utmed Värmdövägen, jag har prövat dem förr och de lirar. :)

@MJLee - Gunnarssons funkar utmärkt, de är rätt klassiska och brukar göra en nöjd om än inte euforisk. ;)
Jag föredrar annars Tösse, de är på rätt sida av stan för mig men är jag på Söder blir det Gunnarssons.

Jag ska ToR till Sandhamn imorgon så jag funderar på att stanna till vid Delselius utmed Värmdövägen, jag har prövat dem förr och de lirar. :)

@MJLee - Gunnarssons funkar utmärkt, de är rätt klassiska och brukar göra en nöjd om än inte euforisk. ;)
Jag föredrar annars Tösse, de är på rätt sida av stan för mig men är jag på Söder blir det Gunnarssons.

Hmm, måste kanske offra mig och köpa en av varje för att jämföra i vetenskapens namn :angel:

Imorgon är det dags för en semla (eller två) :bump: Var hittar ni er semla? Förut brukar det ju vara bedömningar i tidningarna men de har i princip slutat eftersom konditorier slutat medverka. Förra året stod jag i 40 minuter och köade någonstans vid Odenplan men tyckte nog inte att det var värt det. Funderar på att göra det lätt för mig och köpa en klassisk semla hos Gunnarson vid Ringen.

Jag vill inte ha alla möjliga underliga variationer utan en vanlig, hederlig semla med mandelmassa med mandelbitar, saftig, kardemumma bulle med fluffig grädde och är beredd att åka en bit för att hitta den perfekta semlan.
Lillebrors brukar ju få bra i tester men annars får du väl sätta dig på Roslagsbanan och köpa en på Vallentuna Stenugnsbageri. :D
(jag testade häromåret, de är bra).

Jag var helt övertygad om att fettisdagen varit, och om jag inte sett den här tråden hade jag antagit att jag bara missade tåget detta år då jag inte köpte en för två veckor sedan. :D

Stenugnsbageriet Passion på Landsvägen i Sundbyberg har också fantastiska semlor. Tvärbanan stannar utanför.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 064
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka