Friskvårdsbidraget.

Viva

Trådstartare
Använder ni ert friskvårdsbidrag (om ni har något) och till vad använder ni det?

Själv får jag erkänna att jag var hemskt dåligt på det från början. Jag ville inte hänga på gym och det var lite den uppfattningen jag hade. Jag tror visserligen att det var mer begränsat vad en kunde använda det till från början, även om det såklart inte bara var gym.

Numera använder jag den till sista kronan. Den har senaste åren gått till massage (tyvärr har min massagemänniska slutat), agilityträning och tävling, rallylydnadskurs, turridning, klättring och line-dance. Egentligen är den bäst spenderat på massagen, för det är inget jag unnar mig annars. Allting annat (bortsett från ev. klättringen) hade jag gjort ändå.

Absolut! Tycker det är jättedumt att inte använda det. Har kollegor som aldrig tar ut sitt, då kunde ju jag fått deras istället då.

Jag har i flera år köpt spårkort till skidspåren här för det 👍.

Måste kolla upp hur mycket jag har rätt att använda i år dock, går hem på graviditetspenning i slutet av maj om allt går bra och blir hemma sen. Kanske någon har koll?

Absolut! Tycker det är jättedumt att inte använda det. Har kollegor som aldrig tar ut sitt, då kunde ju jag fått deras istället då.

Jag har i flera år köpt spårkort till skidspåren här för det 👍.

Måste kolla upp hur mycket jag har rätt att använda i år dock, går hem på graviditetspenning i slutet av maj om allt går bra och blir hemma sen. Kanske någon har koll?
Och vad tycker du att man ska göra när man inte kan nyttja det?
Jag springer utomhus. Går inte på gym, inte badhus och gillar inte massage.

Använder ni ert friskvårdsbidrag (om ni har något) och till vad använder ni det?

Själv får jag erkänna att jag var hemskt dåligt på det från början. Jag ville inte hänga på gym och det var lite den uppfattningen jag hade. Jag tror visserligen att det var mer begränsat vad en kunde använda det till från början, även om det såklart inte bara var gym.

Numera använder jag den till sista kronan. Den har senaste åren gått till massage (tyvärr har min massagemänniska slutat), agilityträning och tävling, rallylydnadskurs, turridning, klättring och line-dance. Egentligen är den bäst spenderat på massagen, för det är inget jag unnar mig annars. Allting annat (bortsett från ev. klättringen) hade jag gjort ändå.

Min naprapat. Utan regelbunden behandling kan jag inte röra mig.

Vill inte ens tänka på hur många år mitt brunnit inne, men förra året och i år har jag använt det till olika spåravgifter (längdskidor) eller lopp😊

Har ni en väldigt begränsat utbud eller det är bara inte sånt som intresserar dig?
Utbud av vad?
Gym finns, badhus finns, massage mm finns. Men inget jag är intresserad av att utnyttja.
Jag springer ute året runt. För mig hade fridkvårdstimmar varit mycket mer värt.

Utbud av vad?
Gym finns, badhus finns, massage mm finns. Men inget jag är intresserad av att utnyttja.
Jag springer ute året runt. För mig hade fridkvårdstimmar varit mycket mer värt.
Utbud som ni kan nyttja det till men då förstår jag att det främst är fel saker för dig. Hade ju varit bra om man fick välja.

För mig är det tvärtom, jag hade velat testa yoga men för mig blir det för mycket pengar. Rida hade jag också gjort mer om någon velat sponsra.

Använder ! Varje liten slant.
Till massage och ibland simnings-kort.
När jag jobbade på annat ställe kunde vi istället för pengar ta en friskvårdstimme i veckan, älskade den möjligheten och jag nyttjade den till fullo.

Sambon får 5000 kr.
3000 kr får jag, vad får ni?

Japp, nitisk till varje krona sen jag började jobba. Jag köper oftast gymkort, det är så skönt att kunna unna sig att ha ett fast jag periodvis inte går dit alls. Utan friskvårdsbidrag hade jag inte köpt något i år.
Några år har jag köpt ridlektioner för det, det känns oerhört lyxigt att min arbetsgivare sponsrar min ridning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka