Friskvårdsbidraget.

Vi får 1000 kr, förut brukar jag använda det för att hyra lokal att träna i några gånger, men nu har jag inte orkat styra upp det. Jag ägnar mig inte åt någon form av ren motion alls så jag har inte nyttjat friskvårdsbidraget de senaste åren.
Det är det jag tycker är skönt numera att det finns så många inte ren motion aktiviteter.

Jag har under många år inte haft det alls, men numera har jag det och använder det till danskurser och kort på yogastudion. I år blir det nog att använda det till profylaxkurs som man tydligen också kan använda det till.

Har varit jättedålig på att använda det i många år men dom senaste åren har jag haft det till hundkurser och hallhyra 😃

Jösses, det här är en sådan där svensk grej som jag knappt tror är sann eftersom den låter så himla bra (semestertillägget är en annan sådan grej)... Njut ni som har det säger jag bara, herregud vilken lyx! :love:

Jag får 5000 - samma summa trots att jag jobbar halvtid. Av den summan får vi tillbaka 80%, om jag inte missminner mig.
Senaste åren har jag köpt årskort på Friskis, men i år är planen att försöka träna lite på hemmaplan och ta några massagebehandlingar. Och till hösten är planen att det nya badhuset ska öppna, då ska jag gå dit så mycket jag hinner. Där kommer nämligen finnas varm bassäng, vilket jag behöver för min skruttiga kropp. De 29 graderna i vattnet i nuvarande simhall är tyvärr för kallt.

Absolut! Tycker det är jättedumt att inte använda det. Har kollegor som aldrig tar ut sitt, då kunde ju jag fått deras istället då.

Jag har i flera år köpt spårkort till skidspåren här för det 👍.

Måste kolla upp hur mycket jag har rätt att använda i år dock, går hem på graviditetspenning i slutet av maj om allt går bra och blir hemma sen. Kanske någon har koll?
Du har rätt till hela friskvårdsbidraget även om du skulle varit föräldraledig hela året :)

Jag använder alltid hela! Vi får 4000kr. I år blir det gym, tidigare år har jag också använt det till massage.

Ett tips om man inte vet vad man vill använda det till eller om det närmar sig slutet på året är att köpa friskvårdskort på Bokadirekt. Då kan man använda det till massor av saker och behöver inte stressa :)

Jag hann tyvärr inte sätta sprätt på alla 4500 förra året innan jag sa upp mig, MEN till min stora förvåning fick jag hela 5000 att göra sluta på hos min nya arbetsgivare, trots att det bara var fyra månader kvar på året! 😁

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka