Friskvårdsbidraget.

Skor till friskvårdsaktiviteter på fritiden låter tyvärr helt orimligt att man kan få hämta ut på friskvårdsbidraget. Är svårt nog att få ut arbetsskor utan att det blir skattebrott 😅
Som sagt är inte det officiella friskvårdsbidraget utan arbetsplatsen (privat) som hade en deal kring detta.

Arbetsskor och arbetskläder fick jag också.
Var bara att lämna kvitto på inköp jag gjort privat eller låna företagskort och spara kvittot.
Är inte det normalt att få arbetskläder. Eller tänkte du arbetsskor för privat bruk kanske?😅

Som sagt är inte det officiella friskvårdsbidraget utan arbetsplatsen (privat) som hade en deal kring detta.

Arbetsskor och arbetskläder fick jag också.
Var bara att lämna kvitto på inköp jag gjort privat eller låna företagskort och spara kvittot.
Är inte det normalt att få arbetskläder. Eller tänkte du arbetsskor för privat bruk kanske?😅

Uniform, eller ja tjänstedräkt, får vi. Skor får vi inte. Ett bekymmer.

Hmm. Har alltid tänkt att skor ingår i "arbetskläder". 🤔 Alltid lär man sig något nytt att inte ta för givet. 😅
Totalt OT: En bekant får skyddskor med stålhätta från jobbet bara att det är inneskor, de jobbar som trafikvakt på byggen... Alltså mycket utomhus och i alla väder.

Totalt OT: En bekant får skyddskor med stålhätta från jobbet bara att det är inneskor, de jobbar som trafikvakt på byggen... Alltså mycket utomhus och i alla väder.
Det är ju helknas...
Borde ju helt klart ingå skor speciellt anpassade till arbetsförhållanden...
Oavsett arbetsplats.

Är det din arbetsgivare som säger nej eller någon portal?

Det är trots allt generösa regler för friskvård så lite märkligt att du blir nekad. Men tanken från början är ju att få medarbetare att röra på sig regelbundet. Inte en gång per år.
Vi lämnar in till HR - men med tillräckligt många nej, så har jag slutat att ansöka.

Sedan är det också en påminnelse om det som inte fungerar i vår organisation. Vi kan ju säga att den är hierarkisk, utom i vissa beskrivningar

Jag utgick från att babysim är något man gör tillsammans med sitt barn? Agility gör jag tillsammans med min hund och det är godkänt. Sen kan det absolut vara så att de inte räknas som tillräckligt aktivt för att godkännas. Jag har ingen koll på barnaktiviteter.
Min kompis fick babysim godkänt så det verkar variera.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka