Vi har 50% per kvitto och har det under mina tio år på företagetJag går på massage.
Nytt för i år är att de höjt till 4000 kr men bara ger tillbaka 75% per kvitto. För mig funkar det men det blir ju tråkigt för de som köper årskort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har 50% per kvitto och har det under mina tio år på företagetJag går på massage.
Nytt för i år är att de höjt till 4000 kr men bara ger tillbaka 75% per kvitto. För mig funkar det men det blir ju tråkigt för de som köper årskort.
Vi får tillbaka 100% upp till 5000 kr. Samma på gamla jobbet fast 4500 kr.Vi har 50% per kvitto och har det under mina tio år på företaget
Det hade vi förut men det drog de in för många år sen.Vi har 3000 kr/år. Hade gärna haft mer. Å andra sidan har vi en friskvårdstimme per vecka på betald arbetstid, det är också värt mycket![]()
Vi har 50% per kvitto och har det under mina tio år på företaget
Vi måste också ha svarta skor. När jag jobbade på avdelning hade jag kängor men som vakthavande befäl använder jag gympaskor.
Skobidrag hade varit klart välkommet!
Ja, @sjoberga har redan nämnt att det stod med innan Skatteverket plockade bort listorna.Ibland slinker ju saker förbi. Här är långa listor från TV4-nyheterna. Överst på listan över icke-godkända aktiviteter står babysim:
https://www.tv4.se/artikel/74qEJ0K9...tiviteter-som-godkaenns-foer-friskvardsbidrag
Vi hade att de ersatte 80% fram till för 2 år sedan. De menade på att de ökade sannolikheten att man köpte något man använde, inte något bara för att. Dumt oavsett.Det är ju så konstigt
Varför betalar de inte allt?
Vi hade att de ersatte 80% fram till för 2 år sedan. De menade på att de ökade sannolikheten att man köpte något man använde, inte något bara för att. Dumt oavsett.
Sambon har något liknande. Det är nog för att folk inte ska köpa dyra gymkort (till exempel) som inte används. Får man stå för halva kostnaden så nyttjas nog pengarna bättre.Jag fattar inte det resonemanget alls
Mitt anläggningkort kostar drygt 6k, hade blivit sjukt irriterad om de inte ersatte hela summan direkt. Skönt att bara behöva skicka in ett underlag och ha det klart sen
Jag trodde alla var tvungen att betala hälften självDet är ju så konstigt
Varför betalar de inte allt?
Sambon har något liknande. Det är nog för att folk inte ska köpa dyra gymkort (till exempel) som inte används. Får man stå för halva kostnaden så nyttjas nog pengarna bättre.
Jag trodde alla var tvungen att betala hälften själv![]()
Så har vi med. Sist i affären stod försäljaren och bladdrade. Varje sko var mycket populär till slut så var det en väldigt populär sko den kom förra veckan...Nu jobbar jag på industri och de betalar för skorna, finns många att välja på. En jäkla tur eftersom bra skor kostar flera tusen![]()
Så har vi med. Sist i affären stod försäljaren och bladdrade. Varje sko var mycket populär till slut så var det en väldigt populär sko den kom förra veckan...
Jo men vi är 10 anställda så behövs inte så många om året.Haha!
Här är det bara att gå till förrådet och prova skor i lugn och ro. Inga jobbiga försäljare som tur är![]()
på ett av mina tidigare jobb fick jag som halvtidsanställd halva summan av friskvårdspengen. På nuvarande samma som alla andra, likaså de som är anställda under sommaren "bara" får samma. Tror faktiskt det är bra att arbetsgivaren är så pass generösa, det är nyttigt att röra på sig och främjar hälsan, de får igen det! Det har ännu inte pratats om att ändra summan på friskvård trots besparingar än så länge.Kan förtydliga att samma gäller vid sjukskrivning. Det är anställningen som är det viktiga. Däremot deltidsanställda kan få avdrag med motsvarande del, liksom att man inte varit anställd hela året.
Jo men vi är 10 anställda så behövs inte så många om året.