Friskvårdsbidraget.

Vi hade att de ersatte 80% fram till för 2 år sedan. De menade på att de ökade sannolikheten att man köpte något man använde, inte något bara för att. Dumt oavsett.

Jag fattar inte det resonemanget alls 😅
Mitt anläggningkort kostar drygt 6k, hade blivit sjukt irriterad om de inte ersatte hela summan direkt. Skönt att bara behöva skicka in ett underlag och ha det klart sen

Jag fattar inte det resonemanget alls 😅
Mitt anläggningkort kostar drygt 6k, hade blivit sjukt irriterad om de inte ersatte hela summan direkt. Skönt att bara behöva skicka in ett underlag och ha det klart sen
Sambon har något liknande. Det är nog för att folk inte ska köpa dyra gymkort (till exempel) som inte används. Får man stå för halva kostnaden så nyttjas nog pengarna bättre.

Nu jobbar jag på industri och de betalar för skorna, finns många att välja på. En jäkla tur eftersom bra skor kostar flera tusen 😅
Så har vi med. Sist i affären stod försäljaren och bladdrade. Varje sko var mycket populär till slut så var det en väldigt populär sko den kom förra veckan...

Så har vi med. Sist i affären stod försäljaren och bladdrade. Varje sko var mycket populär till slut så var det en väldigt populär sko den kom förra veckan...

Haha!
Här är det bara att gå till förrådet och prova skor i lugn och ro. Inga jobbiga försäljare som tur är 😁

Kan förtydliga att samma gäller vid sjukskrivning. Det är anställningen som är det viktiga. Däremot deltidsanställda kan få avdrag med motsvarande del, liksom att man inte varit anställd hela året.
på ett av mina tidigare jobb fick jag som halvtidsanställd halva summan av friskvårdspengen. På nuvarande samma som alla andra, likaså de som är anställda under sommaren "bara" får samma. Tror faktiskt det är bra att arbetsgivaren är så pass generösa, det är nyttigt att röra på sig och främjar hälsan, de får igen det! Det har ännu inte pratats om att ändra summan på friskvård trots besparingar än så länge.
Jag ser fram emot när jag kommer igång, mår bra av att simma! Hade däremot inte haft råd att gå själv! Men den onda cirkeln av anfall och utmattning jag hamnat i nu får lösas först innan jag tar upp det, men jag ser som sagt fram emot det igen!

Får numera 4000 kr. Plus en timme friskvård i veckan.

Många år använde jag det inte alls. Sen kom jag på att jag kunde använda det till massage.

Men sen skatteverket godkände ridsport så har jag använt det varenda år. Ridhuskort, ridlektioner, tömkörning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • WE-tråden
  • Staket vildsvin
Tillbaka