Nej, det är nog alldeles för indirekt. Friskvården ska vara individuell och för den personen som får bidraget.Är barnsim friskvård för en anställd? Är inte jätteinsatt men påläst till för ca 5 år sedan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är nog alldeles för indirekt. Friskvården ska vara individuell och för den personen som får bidraget.Är barnsim friskvård för en anställd? Är inte jätteinsatt men påläst till för ca 5 år sedan.
Jag får bara nej - eller rättare sagt ingen utbetalning.
Kvittot bevisar inte tillräckligt att det var jag som utnyttjade en turridning (jag kan ju ha bokat i mitt namn, betalat i mitt namn men låtit någon annan rida. Det kan ju ha hänt). Hundträning inom SBK är ju inte BEVISAT tillräckligt ansträngande (Skatteverkets listor är ju bara exempel på vad de kan godkänna). Vandringen till vulkanen (2x3 km bitvis på lavaböss i lutning, i en terräng, som utan lavaböss, räknas som medel, i det oväder som ofta följer ett utbrott) bedömde handläggaren såsom en "utflykt"
Jag ställde frågan så jag har ingen aning?Är barnsim friskvård för en anställd? Är inte jätteinsatt men påläst till för ca 5 år sedan.
Friskvårdsbidraget får bara användas av den som har det, dvs inte till familjemedlemmar, vänner, osv.Går det att använda till barnsim eller liknande? Någon behandling för ryggen? Annars får du börja i agility.![]()
Kvitto räcker iofs inte här heller.
Behöver faktura med med mott namn, datum, vad det är, företagets namn, organisationsnummer osv.
Sen ett bevis på att jsg har betalat, brukar skicka en skärmdump från banken.
Här räcker kvitto, där personalen på gymmet skriver mitt namn och personnummer på baksidan och signerar + stämplar. Övriga uppgifter (alla som du nämner) står med på kvittot.
Min ag använder ingen portal eller så, utan jag lägger in uppgifterna + foto på kvittot i programmet/appen (som också används för schema, ledighet osv) och lämnar sen kvittot till chefen som går igenom och attesterar.
Vibes. Med systrarna Kallur. Finns styrketräning, stretch, yoga, rörlighet etc.Får man fråga vad det var för styrketränings-app? Jag skulle behöva träna lite hemma!
Den har jag också, gillar verkligen deras pass.Vibes. Med systrarna Kallur. Finns styrketräning, stretch, yoga, rörlighet etc.
Det jag tycker är så bra är att de känns som vanliga personer, inte glammiga PTs. "Jenny nu känner jag mig som ett kylskåp"
Typ 1500 per år.
Jag utgick från att babysim är något man gör tillsammans med sitt barn? Agility gör jag tillsammans med min hund och det är godkänt. Sen kan det absolut vara så att de inte räknas som tillräckligt aktivt för att godkännas. Jag har ingen koll på barnaktiviteter.Friskvårdsbidraget får bara användas av den som har det, dvs inte till familjemedlemmar, vänner, osv.
Babysim var på listan över ej godkända aktiviteter innan den listan togs bort.Jag utgick från att babysim är något man gör tillsammans med sitt barn? Agility gör jag tillsammans med min hund och det är godkänt. Sen kan det absolut vara så att de inte räknas som tillräckligt aktivt för att godkännas. Jag har ingen koll på barnaktiviteter.
Jag skulle vilja se min hund på agilitybanan. En stendöv engelsk bulldog som har passerat 13 år för ett tag sen.Går det att använda till barnsim eller liknande? Någon behandling för ryggen? Annars får du börja i agility.![]()
Skor till friskvårdsaktiviteter på fritiden låter tyvärr helt orimligt att man kan få hämta ut på friskvårdsbidraget. Är svårt nog att få ut arbetsskor utan att det blir skattebrottVet inte om nu detta var det officiella friskvårdsbidraget som användes. Men på mitt förra jobb så betalde arbetsgivaren en kollegas gymkort i flera år. Bra för han, men jag o en annan kollega ville ju också ha något (var bara vi tre fastanställda). Gymkortet var ju ändå en 2-3000 kr som han fick extra och då jobbade han en lägre tjänsteprocent än oss.
Så efter lite klurande slutade det med att arbetsgivaren betalade våra kiropraktorbesök.
Toppen när jag först fick problem och hade inbokade besök varannan vecka till en början typ.
Någongång hämtade jag ut ett par skor som jag kunde ha vid promenader.
Om jag någongång får frsikvårdsbidrag igen ska jag nog ta ridlektioner eller något sådant.![]()
Jag är väll inte så mycket för behandlingar och liknande heller. Jag promenerar, gräver i trädgården, ägnar mig åt diverse textila eller andra konstformer, dansar (men det finns inget här som direkt passar mig, bara styrdans emellanåt). Hade det varit mer pengar än 1000 kr hade jag ridit, men 1000 kr räcker inte långt när det kommer till ridning.Det är det jag tycker är skönt numera att det finns så många inte ren motion aktiviteter.
Maken fick köpa skor, alltså typ löparskor, fram tills typ förra året? Är det kanske någon regel som ändrats?Skor till friskvårdsaktiviteter på fritiden låter tyvärr helt orimligt att man kan få hämta ut på friskvårdsbidraget. Är svårt nog att få ut arbetsskor utan att det blir skattebrott![]()