Friskvårdsbidraget.

Använder ! Varje liten slant.
Till massage och ibland simnings-kort.
När jag jobbade på annat ställe kunde vi istället för pengar ta en friskvårdstimme i veckan, älskade den möjligheten och jag nyttjade den till fullo.

Sambon får 5000 kr.
3000 kr får jag, vad får ni?
Vi får bara 2000 kr, tycker det är lite snålt eftersom det inte kostar företaget särskilt mycket. Men numera behöver vi åtminstone inte betala en viss summa själv.

Absolut! Tycker det är jättedumt att inte använda det. Har kollegor som aldrig tar ut sitt, då kunde ju jag fått deras istället då.

Jag har i flera år köpt spårkort till skidspåren här för det 👍.

Måste kolla upp hur mycket jag har rätt att använda i år dock, går hem på graviditetspenning i slutet av maj om allt går bra och blir hemma sen. Kanske någon har koll?
Jag ska inte ta gift på det men jag tror att du ska kan nyttja det ändå. Inte samma sak men för oss gäller det alla anställda, samma summa även de som är anställda bara 4 timmar i veckan.

Använder ni ert friskvårdsbidrag (om ni har något) och till vad använder ni det?

Själv får jag erkänna att jag var hemskt dåligt på det från början. Jag ville inte hänga på gym och det var lite den uppfattningen jag hade. Jag tror visserligen att det var mer begränsat vad en kunde använda det till från början, även om det såklart inte bara var gym.

Numera använder jag den till sista kronan. Den har senaste åren gått till massage (tyvärr har min massagemänniska slutat), agilityträning och tävling, rallylydnadskurs, turridning, klättring och line-dance. Egentligen är den bäst spenderat på massagen, för det är inget jag unnar mig annars. Allting annat (bortsett från ev. klättringen) hade jag gjort ändå.
Nu för tiden brukar jag använda det till liftkortet vid årliga skidresan. Då ryker hela på en gång och sen behöver jag inte tänka mer på det :laugh:.

Vet inte om nu detta var det officiella friskvårdsbidraget som användes. Men på mitt förra jobb så betalde arbetsgivaren en kollegas gymkort i flera år. Bra för han, men jag o en annan kollega ville ju också ha något (var bara vi tre fastanställda). Gymkortet var ju ändå en 2-3000 kr som han fick extra och då jobbade han en lägre tjänsteprocent än oss.

Så efter lite klurande slutade det med att arbetsgivaren betalade våra kiropraktorbesök.
Toppen när jag först fick problem och hade inbokade besök varannan vecka till en början typ. 😅
Någongång hämtade jag ut ett par skor som jag kunde ha vid promenader.

Om jag någongång får frsikvårdsbidrag igen ska jag nog ta ridlektioner eller något sådant.:D

Jag använder allt på gym. Förra året fick jag 50 % av 10 tkr, i år får vi upp till 4 tkr så en försämring för mig. De erbjuder också 1 h i veckan till friskvård på arbetstid. Min andra AG erbjuder bara 1,5 tkr och har gjort så i 10 år. Det är lite snålt tycker jag.

Använder ni ert friskvårdsbidrag (om ni har något) och till vad använder ni det?

Själv får jag erkänna att jag var hemskt dåligt på det från början. Jag ville inte hänga på gym och det var lite den uppfattningen jag hade. Jag tror visserligen att det var mer begränsat vad en kunde använda det till från början, även om det såklart inte bara var gym.

Numera använder jag den till sista kronan. Den har senaste åren gått till massage (tyvärr har min massagemänniska slutat), agilityträning och tävling, rallylydnadskurs, turridning, klättring och line-dance. Egentligen är den bäst spenderat på massagen, för det är inget jag unnar mig annars. Allting annat (bortsett från ev. klättringen) hade jag gjort ändå.
Vi får 5000 kr och jag använder allt till dressyrträning.

Vi får 5000 kr. Använder det till badhuset och simning. Har dock inte varit där en enda gång i år tyvärr. Ska se om jag får lite ork att ta tag i det när jag får mindre epanfall och migränanfall samt får järninfusion om två veckor.

Använder ! Varje liten slant.
Till massage och ibland simnings-kort.
När jag jobbade på annat ställe kunde vi istället för pengar ta en friskvårdstimme i veckan, älskade den möjligheten och jag nyttjade den till fullo.

Sambon får 5000 kr.
3000 kr får jag, vad får ni?

Jag får 5000kr, dvs maximalt. Det var ett av mina krav när jag förhandlade lön/förmåner (blev ju anställd i oktober vilket är min första fasta tjänst, innan har jag främst F-skattat).

Oj, vilka bidrag de flesta får! Toppen ju!
Vi får 1200 kronor, vilket jag tycker borde vara mer i mitt yrke där vi arbetar med kroppen (uska på ett äldreboende).
Lyftkurser lyser också med sin frånvaro, inget gehör från chefen. Vikarierna vet inte hur lyftarna fungerar, ordinarie struntar i att använda dem.
Heja.
Jag är inte bitter. ;)

Nej, vi får bara 1500kr och chefen vet inte hur det fungerar så det är ett evigt krångel. 😅
Vad tråkigt. Vi hade att vi behövde lämna in kvitton till chefen förut, nu har vi ett bolag som sköter det. Där behöver man visserligen också lämna in kvitton om man köper från någon som inte är ansluten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka