Fettisdagen

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 489
Håller tummarna för att det ska gå att fixa semlor hela veckan! Jobbar 09-21 i morgon så kommer ej ha möjighet att äta då.. Funderar på att spara tills på torsdag då jag först jobbar 8-15 som vanligt, men även har ett kvällsmöte 18-20 så kanske ska unna mig en semla tills dess!

Håller tummarna för att det ska gå att fixa semlor hela veckan! Jobbar 09-21 i morgon så kommer ej ha möjighet att äta då.. Funderar på att spara tills på torsdag då jag först jobbar 8-15 som vanligt, men även har ett kvällsmöte 18-20 så kanske ska unna mig en semla tills dess!
Semlor brukar iaf finnas till slutet av mars/början på april.

City gross hade semelbuffé förra veckan, massor med olika sorter. Jag fick en lista och köpte till halva avdelningen 😂
Jag äter inte vanliga semlor och valde blåbär, den var faktiskt god 😍
Själva bullen var också mycket godare än vad de brukar vara på fancy ställen.

Om någon vet var det finns en kardemummafri semla i Malmö får ni gärna berätta :) Jag är uppväxt med semlor utan kardemumma och har väldigt svårt för kardemummasmaken i alla bakverk folk envisas ha det i. Annars är Café Sandhem i Vä utanför Kristianstad det enda stället jag känner till som säljer semlor utan kardemumma.
Imorgon tror jag att jag ska ta mig till jobbet och äta det som erbjuds där på fikan trots kardemumman.

Den bästa jag har ätit i år är från Lillebrors bageri på Rörstrandsgatan.
Jag och min partner har åkt runt halva Sthlm och provat en massa semlor på olika rekommendationer men Lillebrors var den bästa. Fluffigt bröd och mandelmassan hade de toppat med salta mandlar samt grädden var väldigt god och smakade grädde 😍

Åh, jag gör mina själv!
Bjöd hem sönerna på semlor idag, eftersom jag tyvärr jobbar i morgon på den "rätta" dagen...
(hemgjord mandelmassa med inkråm från bullen är överlägset den köpta mandelmassan! )
1741032620302.webp

City gross hade semelbuffé förra veckan, massor med olika sorter. Jag fick en lista och köpte till halva avdelningen 😂
Jag äter inte vanliga semlor och valde blåbär, den var faktiskt god 😍
Själva bullen var också mycket godare än vad de brukar vara på fancy ställen.

Gissar att du handlade i mantorp då? I buffén i Norrköping var det sämre valmöjligheter när jag var där och absolut inte blåbär, låter gott! (Även om jag helst vill ha en riktig klassiker) 😋

Gissar att du handlade i mantorp då? I buffén i Norrköping var det sämre valmöjligheter när jag var där och absolut inte blåbär, låter gott! (Även om jag helst vill ha en riktig klassiker) 😋

Ja, deras bageri är jättebra!
De hade massor med sorter, helt galet! Hade kunnat tänka mig att äta citron och hallon också 😁

Jag funderar på att lyxa till det och köpa en riktig bagerisemla imorgon. En wienersemla i så fall eftersom de är godast. Är nyfiken på hur skillnaden är mellan semlorna på ett bageri nära jobbet och semlorna på Ica.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 065
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer