Fettisdagen

Om någon vet var det finns en kardemummafri semla i Malmö får ni gärna berätta :) Jag är uppväxt med semlor utan kardemumma och har väldigt svårt för kardemummasmaken i alla bakverk folk envisas ha det i. Annars är Café Sandhem i Vä utanför Kristianstad det enda stället jag känner till som säljer semlor utan kardemumma.
Imorgon tror jag att jag ska ta mig till jobbet och äta det som erbjuds där på fikan trots kardemumman.
Alla semlor från Önneköp bageri är kardemummafria

Lillebrors får svagare betyg av mig för det passa rinte lika bra med varm mjölk. Dock en av rätt få semlor som är bra utan mjölk. Ritorno vid Odenplan vann svenskans test i år.
Hoppas kunna köpa en därifrån på torsdag.

Annars (eller snarare oavsett) ska jag köpa en påse vetebullar och göra egna nästa vecka.

Fasscinerar fortfarande över hur bra Tösses semmelwrap är :d

Hmm, kanske ska åka till Ritorno istället. Ligger bättre till. Men nu har jag ju redan köpt min semla!

Hade gärna ätit en semla idag men får nöja mig med mina fina strumpor tills jag antingen orkar baka eller kör en nödlösning i form av mandelcroissant med kardemummagrädde :d

c436726a-2111-4df4-b8fc-20094a516ad5.webp

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 073
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka