Fettisdagen

Ätit semlor hela helgen och sen igår såklart 🤣 Älskar semlor ❤️ Vi bokade 6 st via vårt lokala Ica och hämtade i fredags. Och igår kom svärmor med två från konditoriet hon jobbar på 😊 Så goda var det var flera år sedan jag köpte semlor där ifrån så vart glatt överraskad att det var så bra 👋

_20250305_111246.webp

Jag bakade idag, särbon studsade förbi här på jobb och hans kollegor hade bett så fint om semlor (de fick förra året nämligen). På bilden minisemlan jag gjorde åt mig. Jag har nog aldrig fått till så bra semmelbullar, luftiga utan tillstymmelse till torrhet :heart

Det måste ha varit min semlainstinkt som fick för sig att det var en bra idé att ta en liten omväg förbi ett av stans bästa bagerier på dagens eftermiddagspromenad, för där har de tydligen helt plötsligt bestämt sig för att börja med semlor! Det var dessutom en av de godaste semlor jag ätit, liten och kompakt men riktigt bra kardemummasmak på bullen och de hade lite citrusskal av något slag i mandelmassan vilket var ett intressant inslag som gjorde det hela lite mindre mastigt. Mums! :d

031011c2-8f9f-4cfc-bf63-e233cc496beb.webp

Nu ska jag bara övertyga dem om att börja göra kardemummabullar också...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 073
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka