Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Ni som har tillgång till båda (eller alla om ni fick bestämma). Hur gör ni med era dräktiga ston? Låter ni dom gå på lösdrift och...
Svar
13
· Visningar
2 594
Senast: mul
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 038
Senast: Fiorano
·
N
Avel hej någon där ute som vet vart man kan få tag på denna hingst curioso lviii? vart han finns, el någon hemsida där man kan hitta han?
Svar
4
· Visningar
2 149
Senast: Bekk
·
Avel Satt och kollade upp våran gamla foderponny på Blå Basen, en liten vit welsh e. Hellekis Timjan, och hittade att han ska ha tre...
Svar
3
· Visningar
1 781
Senast: Zuzzi
·
Avel Undrar om Double Diamond (e.Don Primero - Romadour) har några avkommor, hur många och hur han har förärvts sig hitintills? Funderar på...
2
Svar
33
· Visningar
3 122
·
Avel Eftersom jag väntar ridponnyföl nästa år så har jag börjat läsa på lite regler för registrering. Jag har inte fattat detta riktigt, så...
Svar
16
· Visningar
2 606
Senast: Welsh
·
E
Avel För ca lite drygt ett halvår sedan införskaffade jag ett arab hingstföl. Efter det har jag förbluffats och hänförts av arabernas vackra...
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: Eragon
·
Avel Lånar ut mitt konto till en vän: Hej alla! Jag har ett stort varmblodssto som jag tänkte betäcka till våren. Hon är stor (170 cm)...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 677
Senast: Millyann
·
Avel Vad har ni duktiga avelsmänniskor för tips på hingst till det här stoet http://www.blup.se/sv-SE/horses/84290-idella-42-swb ? Hon är...
Svar
16
· Visningar
2 987
Senast: Agrimonia
·
K
Avel Nästa år ska jag låna min systers sto och betäcka. Någon som har hingst förslag?? Finns så himla mycket fina, man blir helt snurrig ;)...
Svar
6
· Visningar
1 430
Senast: furioso
·
W
Avel Som frågan lyder, är undrande till hur alla uppfödare har tid och ekonomi att få det att gå ihop och hur ni löser det praktiskt med...
Svar
17
· Visningar
1 948
·
Avel Sitter i betäckningstankar och funderar på vad det finns för hingstar på marknaden som kan passa mitt sto. Stoet är e...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: AstaKask
·
Avel Är det någon här som vet mer om hingsten Zorro e.Clinton-Cavalier som skall stå på Eklunda i år. Vet ju att många här har kontakter runt...
Svar
10
· Visningar
2 541
Senast: fia-lisa
·
I
Avel Funderat och kollat runt lite, men har nog inte hittat min drömkille till stoet mitt. Tänkte betäcka henne med en dressyrstammad hingst...
2
Svar
38
· Visningar
4 772
Senast: Fenestra
·
Avel Vad skulle ni lägga på detta sto? Stam: http://www.blup.se/sv-SE/horses/212232-alizee Mycket lätthanterlig och lugn i...
Svar
8
· Visningar
1 374
·
Avel Det hollänska halvblodet har ju både Fokfamilie och Merrielijn, plus att jag ibland stöter på namngivna stostammar som t.ex. Niki-stam...
Svar
10
· Visningar
1 660
Senast: Northern
·
Avel FÅr man lov att tipsa om skäckhingstar som brukar lämna skäckföl som skulle kunna tänkas finnas i södra sverige? Inte högre upp än...
2
Svar
27
· Visningar
4 297
Senast: Görel
·
Avel Är det någon som är duktig på att räkna inavelsprocent -hmmm Linjeavel ;):crazy...
Svar
8
· Visningar
2 156
Senast: QuickStar
·
Avel Vi dräktighetsundersökte vårt sto för en månad sedan ungefär och hon var inte dräktig. Enligt veterinären finns det vissa ston som...
Svar
19
· Visningar
1 985
Senast: CK
·
S
Avel Är det nån som vet något om hans avkommor, dom är inte så gamla, men temperament, nedärver han sin skäckfärg osv.
12 13 14
Svar
263
· Visningar
25 552
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka