Double Diamonds avkommor?

Sv: Double Diamonds avkommor?

Jag har sett en halvbror (e. DR) med samma fantastiska naturliga gång.
Nja, jag hade nog gärna sett en kille på honom... Men tänker inte nämna speciell person. ;):D

Den filmen har jag också sett :love:
Men har inte sett honom lika fin under ryttare änsålänge
Vet nog vem du menar och håller med ;)

Ja, ska bli kul och se din bebis nästa år :bump:!

Tror också det skulle kunna bli riktigt bra :)

jag hade nog valt något lättare och mer elektriskt, har du tittat på highcruiser?
populär i år, en bra stam och inte alltfördyr.

Elektriskt är just det jag inte vill ha :angel:. Både Frida(e.Tip Top) och Fackelilja(e.Topaasch) har nerver så det räcker! :p Tryck, ridbarhet och "den rätta nerven" som vår DP änsålänge uppvisar alltmer hon verkar ha fått - det är vad jag söker. Får se hur avkommorna nästa år blir, Lilja har långsamt börjat visa alltmer nerv, så (eftersom vi tycker det är så roligt att diskutera en massa om hingstval och kandidater även för kommande åren) är det inte omöjligt att Belamour(ändån pga coolheten, till Lilja då främst är väl tanken) och Breitling ligger ännu lite högre inför nästa års val av kandidater.:p
Ser fram emot att få se flera hingstar ute på tävlingsbanorna i år, förhoppningsvis få en ännu bredare bild av dem efter det :bump:.

Detta med smak är ju fantastiskt olika, men jag är inte imponerad av Belamour och känner inte att det är en hingst jag skulle använda för att avla en dressyrhäst åt mig själv. Jag tycker han ser ganska tråkig ut och har en rörelsemekanik som gör att han säkert är superbekväm att sitta på med mycket frambenssprattel och lite bakbensktivitet. Men han har en snygg färg och ser snäll ut, men hingst?
Rubinrot tycker jag är en hingst med en fin mekanik om än i lite väl gott hull i sin film.
Wladimir ser också riktigt trevlig ut i verkligheten men inte alls på bild.
/U

Visst e det! :D
Men jag håller med dig om att han var tråkig (bla utan bakben) i höstas, inte sett honom sedan dess, men på bruks var han riktigt bra (och hade bra bakben)! Får se hur han utvecklas, och nästa år kommer det till nya/faller bort hingstar.

Har sett och hört om Rubinrot-avkommorna och de verkar generellt lite väl coola och lugna för min smak (jag vill ju ändå ha trycket och kapaciteten i avkomman att gå uppåt i klasserna vilket gör balansgången liite svårare :angel: ). Samt att han riskerar vara för tung i modell för åtminstonde Frida.

Nej, Wladimir är inte direkt snygg på exteriörfotot i hingstkatalogen, men tror inte den gör honom riktigt rättvisa heller (se bara vilken skillnad det blev på Flashdancer, bruksbilden vs JB:'s bild). Finns mkt bättre bilder på honom och som du säger, han är väldigt trevlig live!

Kanske inte kommit in ännu. Jag väntar på min häst pass (08) hennes far Lord Alberth betäckte 28 ston och fyra är hittills med på blup. Jag har sett runt tio avkommor varav en av dem står med på blup.

Elektriskt är just det jag inte vill ha :angel:. Både Frida(e.Tip Top) och Fackelilja(e.Topaasch) har nerver så det räcker! :p Tryck, ridbarhet och "den rätta nerven" som vår DP änsålänge uppvisar alltmer hon verkar ha fått - det är vad jag söker. Får se hur avkommorna nästa år blir, Lilja har långsamt börjat visa alltmer nerv, så (eftersom vi tycker det är så roligt att diskutera en massa om hingstval och kandidater även för kommande åren) är det inte omöjligt att Belamour(ändån pga coolheten, till Lilja då främst är väl tanken) och Breitling ligger ännu lite högre inför nästa års val av kandidater.:p
Ser fram emot att få se flera hingstar ute på tävlingsbanorna i år, förhoppningsvis få en ännu bredare bild av dem efter det :bump:.

inte nerv utan snabbare ben syftar jag på. Får intrycket att frida är lite långsammare och har mer schwung?

Stämmer det. Jag har nog lite annan förnimmelse av ordet elektrisk då helt enkelt :p. Elektriskt för mig är en hel del nerver :angel:. Tryck, ridbarhet och " den rätta nerven" är vad jag önskar som sagt.

Även om jag håller med Bright_sara och Fiorano om att han ser lite tradig ut så måste man ju se på stoet. Donnerhall lämnar ju ganska många lite grövrehästar (beroende på vad som ligger med). Sedan så kan man ju alltid ta kontakt med ASVH eller Hippoessentia och fråga efter avkomma-statistik.

En tråd från förra säsongen och Frida är dräktig med Bocelli. Den e Topaash betäcktes med Rosevelt men tog sig tyvärr inte.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Till våren är det då äntligen dags att betäcka vårat sto Fackellilja! Född 18juli 2006 e.Topaasch(e.Jazz-Zeoliet) u.Forsythia (36)...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 276
Senast: pastejja
·
D
  • Låst
Avel Hej allihopa! Jag undrar om det finns några på det här forumet som har eller känner till någon bedömd avkomma efter Don Primero? Jag...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
15 486
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III