Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sandro Hit-hästarna är väldigt kapabla och rör sig fint, det är därför man avlar på dem! Jag kanske är lite räddharig, men jag skulle inte lägga på sandro hit-blod och jag inte explicit ville ha mer nerv och känslighet hos avkommorna. Inte om jag tänkte att någon annan än ett proffs skulle kunna rida hästen. Men det kanske är tanken iofs? Stedinger är väl annars sista skriket i den hingstlinjen, vad jag har hört.
Annars kanske Quaterback vore ngt i alla fall? Där har du ju samma fantastiska möderne som Samba Hit, men med en annan hingstlinje.
Vet inte alls vem han är, han nämndes tidigare i tråden utan närmare specifikation utöver att han använts en del i Tyskland med bra resultat? Låter i äldsta laget ja.
I året så kommer vi troligen hålla inom landet (eftersom det är första gången och det kan bli rätt dyrt med importsperma ifall det inte tar sig direkt), men eftersom hon kommer bli avelssto på heltid så funderar jag redan på intressanta hingstar för framtiden, alternativt deras blodslinjer, och då är importsperma inget hinder.
Samba Hit har jag sett på video och har även sett hans helsyster Poetin (som ju tyvärr är död). Samba Hit är sådär, Poeting var gudomlig. Har inte hört ngt om hans nedärvning varken positivt eller negativt, men finns andra Sandro Hit hingstar som ger mycket bättre, t.ex. Sir Donnerhall. Vad jag inte gillar med de "typiska" Sandro Hitarna är att de har lite långa bakben och svårt att komma under sig, även halsen är sådär - lite kort och grov. Dessutom är Sandro Hit inte precis känd för att nedärva fantastisk skritt... Quaterback kan vara ett alternativ, precis som Mabuse skriver.
Jag märker att jag kan ingenting om Trakhenarehingstarna, så ni får hemskt gärna förtälja mer om ni tror att de kan vara ngt för Lilja! Kostolany har lämnat bra då minst sagt om han är far till Gribaldi och farfar till BH Matine(jag e svag för Matine...)! Har en nära vän som är väldigt kär i Trakhenare så det är intressant att höra mer om de.