Sv: Dressyrhingst till halvblod
Hon har en väldigt intressant stam.
Hennes moder är dansk vad jag har fått uppgifter av, uppfödd av J G. Weijers i Teuge, jag har ingen aning om hur Lingh blev hennes fader, men det står det i passet, om det är så viktigt att veta, eftersom ni (Fiorano iallafall) tror att jag är ett troll, kan jag likabra skanna in passet i datorn på hennes stam, om det vore såpass intressant.. Har ingenting att dölja, och i passet står det att hon är efter Lingh.
Duschess är inte reggad då hon inte är ämnad för avel, utan enbart för tävling och träning.
Men då jag har Wotan att satsa på nu, samt en del inackoderingar att vidareutbilda, så tänkte jag sakta men säkert ställa av henne för dressyravel då jag tror att hon skulle bli en superbra mamma och lämna ifrån sig fina avkommor med rätt hingst.
Det enda jag egentligen vet om Duschess är att hon ursprungligen är holländsk, bodde i danmark tills hon var tre, blev såld till min syster, som samtidigt fick hem en annan häst, hon hade inte tid eller plats för båda, frågade mig om råd, jag köpte henne för ett förmånligt pris, fick papper, pass, och nu står hon hos mig.
I passet står det att hon är ett Danskt Halvblod, men skulle säga att hon var KWPN/Holländskt Halvblod med tanke på hennes blodslinjer.