Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har forskat en hel del på vem som är pappa till min foderpålla, men jag har inte kommit fram till något. Så är det någon som vet...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 438
Senast: Thera
·
A
Avel Jag har ett sto som haft ett föl 2008 som nu är konctaterad som klapphingst, om jag betäcker stoet igen kan det nya fölet också bli...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: KickiH
·
Avel Har ett xx sto e. Be my Chief - Music streak som är född 04 som nu har skadat sig i hagen och jag funderar nu på att ev betäcka om hon...
2
Svar
38
· Visningar
4 067
Senast: Zuzzi
·
H
Avel Om man ska använda ett halvblodssto i ponnyavel, hur stor bör då ponnyhingsten vara för att det mest troligen ska bli ett ponnyföl...
Svar
10
· Visningar
2 478
Senast: Welsh
·
B
Avel Nyfiken på om om håller isär belgiska och andra ardenner raser eller korsar man olika typer av ardenner?? Hur ser ardenner aveln ut i...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: mul
·
C
Avel Det är som så, att i juni köpte jag ett sto som dessutom tydligen har en riktigt bra stam. Jag kan ingenting om sådant, men jag undrar...
Svar
7
· Visningar
1 842
Senast: caicai
·
N
Avel http://sporthastportalen.com/?p=2874 Det jag undrar över är hur det påverkar både de som har föl och de som väntar föl detta året...
Svar
7
· Visningar
1 837
Senast: _Nena_
·
Avel Nu har jag googlat och sökt här i en timme utan att hitta vad jag söker. Var kan jag hitta information om hur jag går till väga för att...
Svar
12
· Visningar
1 739
Senast: Miaa
·
Avel Enligt Blue Hors hemsida flyttar Lodestar till en sammarbetspartner i Finland. Hmm.. Funderar på om jag verkligen valde rätt som valde...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: pastejja
·
Avel Vi gör ett nytt..............denna gång med hingst förslag. * Mitt första val när jag tittade runt på hingstar till mitt sto var...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 607
Senast: kittemus
·
S
Avel Vad kan det bli för färg av detta? Pappa: brun stickelhårig farfar: skimmel (grå) farmor: skimmel (brungrå) Mamma: mörk fux...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Masse
·
A
Avel Jag går och funderar på om Nordsvenska kallblodstravare och Nordsvenska brukshästar är HELT olika raser?! Vad blir det om man korsar...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: NsviW
·
C
Avel http://www.youtube.com/watch?v=UHH4hS5euyo Ja, det verkar ju vara fler här inne som fastnat för den snygga hingsten Olympic Fire e...
2
Svar
20
· Visningar
2 116
Senast: Camaro
·
C
Avel Till vilka ston passar Gribaldi. Nedärver han typ, storlek gång. Vad ska stoet ha för kvaliteter för att det ska bli lyckat med Gribaldi
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: KickiH
·
E
Avel Jag har ett knabstruppersto efter Faust af Elmelygard som jag vill betäcka till sommaren. Hon är homozygot mörkbrun schabraktigrerad...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
18 417
Senast: Azyke
·
Avel Enligt heste-nettet är han såld till Stuteri Priess och är även med på deras sida över hästar till salu.
Svar
5
· Visningar
1 586
Senast: mydia
·
Avel Har ett 7 årigt sto e: cash and carry - quo vadis - diplomat som haft ett super föl och ska betäckas igen nu till våren. Har ingen aning...
Svar
6
· Visningar
1 681
Senast: Cyllene
·
Avel Till detta sto: Bilden är tagen tidigt på våren 2008. Strax innan hon fyllt två. Hon är nu ca 135 i mkh. RainDrop: Född 2006...
2
Svar
23
· Visningar
2 835
Senast: MaRomer
·
I
Avel Undrar om någon sett något föl efter De Noir? Hur pass fina var de? :D Dessutom vill jag gärna ha tips på hingstar nedärver bra...
Svar
4
· Visningar
1 682
Senast: dobbis
·
Avel Kan ngn förklara lite närmare vad detta innebär!? Är ev intresserad av ett hbl sto med fina hästar på pappas sida.(ej godkänd i...
Svar
14
· Visningar
2 559
Senast: ratzzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Svamp?