Överraskad av föl i Januari

Sv: Överraskad av föl i Januari

Grattis Grattis vad roligt med en fölunge:)

grattis!!!:bump:

kan berätta för några år sedan föddes det ett litet föl på julaftonskvällen i 20minus grader i vårat stall (tjuvbetäckning)
men allt gick bra och fölet blev ett piggt litet busigt sto:bump:

Ohhh är det den jag tror så var jag påväg att stoppa in den lilla söta saken i bilen och kidnappa den:love:

Mia;)

Grattis till ditt föl!
Tänkte skicka med en bild på vårat lilla pyre men vet inte hur man gör!
Kan någon förklara?

Argona och Bona.

Stort grattis till er båda och lycka till med era ungar!!!

Aj då är det så illa. Får nog ta och runga Mysko då och se om hon fått sin tillbaka.

Stort GRATTIS till både ditt och Bona's fölisar!:) :)
Bonas föl finns det bild på i galleriet (flera hästar), jättefin!

Bia

Hon är ju så himla söt den lilla, har tyvärr bara sett henne en gång (blev sen sjuk och fick stanna hemma från stallet :( ) men jag hoppas att ni kommer ta ut henne när jag kan se imorgon.. Kram från maja

Naw! vilken söting! Har hon fått nått namn än då?

Jag tycker som någon tidigare i tråden skrev att överaskning på polska vore det optimala :D

Grattis:bump:

Överraskning på polska blir ett sådant där läskigt, långt polskt ord:D

Vad sägs om Niespodzianka (femininum) eller Zaskoczenie (neutrum)

Uppdatering.
SAGA, som vi bestämt oss för att kalla vårt föl, är nu snart två veckor och det hela har hittills gått utan komplikationer.
Jag och min fru har gått ned till 80% och vi börjar så smått hitta en rytm att få ut sto och föl. Det har varit fruset på marken sista veckan och vi har under helgen haft dem ute två gånger om dagen.
Tack och lov för ridhuset, där spenderar vi en dryg timme under lunchen då en mockar i boxen. Promenaden till och från är också några hundra meter så detta blir ett bra pass och fölungen är helt slut efter detta middags pass. På med fleecetäcke och så slocknar hon i den nya halmen.
Så försöker vi få ut dem ytterligare en gång innan ridlektionerna, denna gången om möjligt utomhus i paddock, med motsvarande promenad fram och tillbaka.
Vi tycker SAGA växt till sig rejält under veckan och rätat upp sig.
Hon är hur charmig som helst och älskar att bli kliad och gosad med.
Inga problem att få på grimma och hon har haft täcke på sig de kallaste nätterna.
BONA är nu fölbrunstig och SAGA har fått lite diarre men det hoppas vi går över.
Har lagt några nya bilder på forumet med följande länkar:
http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=10213
http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=10214
http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=10215

Vi tar en dag i sänder men kan det fortsätta så här så känns det som vi skall kunna klara detta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka