Knabstrupper

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Eufemia
  • Startdatum Startdatum
Sv: Knabstrupper

*Knapplån*
Kan någon förklara för en som inte är så haj på detta medtigrering och nedärvning:
Utbredningsgenen, finns den alltså alltid om hästen visar tigrering? Jag har en leopard tigrerad. Det enda område som inte är tigrerat är en fläck på ena sidan av halsen. Han har en leopardtigrerad förälder. Jag har efter samma hingst sett ytterligare en leopardtiger, en schabraktiger, och en helfärgad. Samtliga hade endast fadern som var tigrerad, alltså helfärgad mamma.

Jag skulle tro att din häst även är skäck och då kommer bara tiger att synas där han har utbredning för vitt och färg från skäcken.
Tiger färgen sprider sig alltid från rumpan och fram, men där har han nog ingen färg att skapa prickar av

Så du menar att med en enfärgad hingst (även halvblod??) så får man garanterat minst ett litet schabrak? Vilka blir "snöflingor"?

Tack för det! Några tycker att man kanske borde vänta några år på att använda Hugo då man inte vet ännu vad han kommer att ge. Jag hade bestämt mig för Hugo men nu vet jag varken ut eller in....

Jag har ju tid kvar att fundera och jag har talat med Stuteri Sartor om att jag kanske ändrar hingst.

Hivar upp den här tråden lite,
blev det något betäckt med Hugo?

Blev lite nyfiken på honom av någon anledning :angel:

Var det hans första avelssässong nu i år?
Är lite nyfiken på ett sto som jag vet är betäckt med honom
och jag är ju fortfarande liiite sugen på en Knabstrupper.

När det gäller Hugo så finns väl han i Sverige nu? I trakterna runt Strömsholm tror jag...:angel:

Ville bara göra ett inlägg här eftersom jag inte kunde ungå vad som diskuterades...
Denna hingst ni pratar om finns inte längre i Danmark utan han står hos mig i Sverige.Så han finns tillgänglig här!

Det är dags att knabstruppertråden få se dagens ljus igen, finns det några glada Knabstrupperägare här på buke?

Hej hej. Knabstrupperägare här !!

Jag har ett sto med okänd stam,fantastiska rörelser och härligt temperament. Imp Danmark, 163 cm, många kilo (och en riktig fjolla):love:.

Tänkte betäcka henne till våren.

Japp har ett helt gäng.

Har även anmält till avelsvärdering på grevagården, i senaste laget. Får se om vi åker dvs om alla papper är klara tills dess. Ska ju in under svensk flagg etc. Så mycket är det för stunden.

Gira

Solei69: Spännande, vilken hingst tänker du betäcka henne med?

Girasol: Hur många har du? Stam? Och vad är det för någon du ska visa på avelsvärderingen? *nyfiken*

Liknande trådar

Avel Sitter här och lurar på lite olika tankar om att avel. Jag säger inte att det jag tänker är rätt på något sätt utan mer egna funderingar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 725
Senast: Estivuz
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn...
2
Svar
26
· Visningar
8 359
Senast: lilith
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: -Lilla My-
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II