Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som avlat med honom? Hur blev avkommorna efter honom? Funderar på att använda honom nu i vår.
2
Svar
39
· Visningar
5 058
Senast: Görel
·
T
Avel Jag kan inte mycket alls (läs: inget) om avel och har en dam som tillhör stofamilj 44 och det säger mig ingenting, så om någon snäll...
Svar
1
· Visningar
748
·
P
Avel Jag har en vallack efter Trainers Seat och Carnoustie som morfar (Saxifraga heter stoet). Vallacken är född 26.4.1981 (ansenlig ålder på...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: perscar
·
Avel Jag hittade en bild på en häst med konstig färg. Det blev bara ett kryss när jag försökte lägga in bild men ni som är intresserade kan...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: ameo
·
G
Avel Jag kollade upp ett sto på ASVH och då såg tabellen ut såhär. Har jag rätt i min tanke, att när det står betäckt 2, år 2006, så betyder...
Svar
18
· Visningar
1 272
Senast: athena
·
Avel Stallägaren i stallet där jag har min häst föder upp shettisar i liten skala. Jag hade sommaren -08 min häst på bete med 2 av han...
Svar
17
· Visningar
2 685
Senast: Bewelinn
·
R
Avel Hej! Jag undrar om det är någon här som vet hur man på bästa sätt kan släktforska i en häststam? Jag har en tysk ridponny (sto) som vi...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: KickiH
·
Avel Vad tycker ni? Bra eller dåligt? Från och med i år får nämnden använda halva poäng vid exteriör, gångarter och hoppning. Jag tror att...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Ferdinand07
·
S
Avel Jag har under flera år varit intresserad av P.R.E och intresset har blommat upp efter att ha suttit och tittat på alla de filmer som...
Svar
17
· Visningar
5 293
Senast: fio
·
S
Avel Undrar lite smått om och hur man kan bestämma BF på ett sto? Om man inte har någon som helst aning när hon blivit dräktig alltså...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Masse
·
Avel Från Tidningen Ridsport "Flyinge meddelar nu att 7-årige hingsten Sandakan 1078 kommer att tas ur avel och kastreras. Anledningen är...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
22 419
Senast: ameo
·
E
Avel Har själv ett sto e Glaz ue Kulak som skall betäckas till våren, vill hitta en bra hingst i Sverige då utbudet på den finska marknaden...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 498
Senast: Bewelinn
·
P
Avel Vet nån något om yakutponnyn? Finns de att tillgå utanför Ryssland?:confused:
Svar
10
· Visningar
3 030
Senast: caysie
·
M
Avel Hej Är det någon som har avkommor efter Acacio och som vill dela med sig av både bilder och lite erfarenheter. Hur är de i psyket...
Svar
13
· Visningar
4 223
Senast: Shout Whisper
·
Avel Söker information om hingsten Antonio DE431313806200 Jag har varit i kontakt med Hannoveranare organisationen i Tyskland men de kunde...
Svar
16
· Visningar
3 233
Senast: Filuran
·
Avel Används chipmärkning i hela EU? Eller chippas de i samband med mätintyg här i Sverige? Eller måste de få svenskt pass när de kommer även...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Joyride
·
A
Avel Hej! Jag var inne på Flyinges hingstsida, men kan inte hitta någon information om att sandakan ska vara kastrerad. Hur är det...
Svar
3
· Visningar
1 052
·
Avel Jag fortsätter med mina "dagens dummaste fråga". Det pratas ju så mycket om hur fantastisk Belissimo M är, och jag tror det, men vad är...
Svar
10
· Visningar
4 430
Senast: cirkus
·
Avel Någon som har bilder på Fjordingen Lunbrigg?? Vill se hur min Lill-Pojkes pappa ser ut... Har nån bilder på hans mamma Lill-Julia...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Kicki_83
·
Avel Hej, Önskar som rubriken avslöjar tips på högställd hopphingst med goda gångarter. Hingsten ska finnas på färsk sperma. Det gör inget...
Svar
9
· Visningar
1 731
Senast: Stenmagi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka