Sandakan ska kastreras.

Sv: Sandakan ska kastreras.

Någon som vet nåt om hur hans nya liv som valack är? Vad gör han? Kommer man att få se honom på tävlingsbanorna?

knapplån

NU FÅR NI SLUTA KASTA SKIT PÅ FLYINGES HÄSTHÅLLNING!
För det första är sånt skitsnack inte acceptabelt på bukefalos
För det andra hör det över huvudtaget inte hemma på avelssidan
Och för det tredje - har ni synpunkter som rör djurskydd på FLyinge, se då för bövelen till att anmäla det till Länsstyrelsen i Skåne, som får undersöka saken! DET är en bättre väg att gå än att sitta och sprida dynga på ett internetforum!

SKÄMMAS borde ni göra, alla som snackar skit!

/ilsken moderator

Ja, hingstarna på Flyinge har mycket bättre möjligheter till sådan social och rörlig stimulans än vad andra avelshingstar och tävlingshästar i Europa har!

Det är ett faktum att de flesta avels- och tävlingshästar i Europa hålls på stall dygnet runt, och man kan tro här när man sitter i Sverige att de hästarna mår skit, klättrar på väggarna och skaffar sig olater - men så är inte fallet. Jag har under alla mina år sett färre hästar som krubbiter, väver och annat konstigt i Tyskland än vad jag gjort på ridskolor och stall i Sverige. Hästarna arbetas ordentligt varje dag, ofta vid flera tillfällen och de står på halm i rymliga boxar som oftast är öppna så de ser ut och vad som händer på stallplan.

Under 15 års tid i Tyskland så har många hingstar passerat, men de flesta är kvar, och har varit hos oss sedan de var två år. Gammelhingstarna är i år 21 och 22 år, och de har alltså inte sett hagar på 20 års tid. De är friska, fräscha och har aldrig varit halta. De är trevliga att hantera och har presterat i både avelsboxen och på tävlingsbanan. (Den ena svår dressyr och den andra svår hoppning.)

Det här innebär inte att jag låser in mina hästar i stall dygnet runt, jag vill att mina hästar ska röra på sig i stora hagar osv osv osv. Men att sitta här och påpeka att en hingsts temperament beror på hästhållningen är lite svagt, särskilt om man då jämför hur majoriteten av hingstarna i Europa har det och ändå är milda och trevliga att ha och göra med!

knapplån

NU FÅR NI SLUTA KASTA SKIT PÅ FLYINGES HÄSTHÅLLNING!
För det första är sånt skitsnack inte acceptabelt på bukefalos
För det andra hör det över huvudtaget inte hemma på avelssidan
Och för det tredje - har ni synpunkter som rör djurskydd på FLyinge, se då för bövelen till att anmäla det till Länsstyrelsen i Skåne, som får undersöka saken! DET är en bättre väg att gå än att sitta och sprida dynga på ett internetforum!

SKÄMMAS borde ni göra, alla som snackar skit!

/ilsken moderator
mad hänvisning till ovanstående har jag åter raderat en massa inlägg.
HÅLL ER TILL DET SOM ÄR AVELSRELATERAT HÄR PÅ AVELSSIDAN!
Diskutera gärna om hagar och hagvistelse, men gör det på rätt sida!

moderatorn

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Flyinge meddelar nu att 7-årige hingsten Sandakan 1078 kommer att tas ur avel och kastreras. Anledningen är att hästen är...
Svar
0
· Visningar
920
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit