Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hejsan alla!:laugh: Jag ska ev. köpa ett sto nu nästa vecka, som tillhör stofamilj 33, och nu undrar jag vet den familjen har lämmnat...
Svar
4
· Visningar
1 717
Senast: Pazuzu
·
Avel Nactus 854 ska ju komma från en mamma som är Elit-premierad, och sedan vet jag iinte mer. Skulle vara väldans intressant att veta vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 885
Senast: MiiaN
·
Avel Skriver under annat nick. Hur ärfligt är slinger? En bekant till mig köpte ett dräktigt halvblodssto. Har fått reda på att de 2...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 546
Senast: Bewelinn
·
C
Avel Då jag lånat in och betäckt ett sto i år e den holländska hingsten Amulet u Jasper, så har jag gjort lite efterforskningar på släktingar...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Camaro
·
Avel Jag tittade idag på ett sto som lockar mig till avel här nere. Kanske. Problemet är att stoet aldrig varit dräktigt förut och att...
Svar
19
· Visningar
1 600
Senast: krocket
·
Avel Här kommer några frågor om stamboksförning av ston: Är det bättre att stamboksföra pappersvägen eller visa igen? Är det någon idé...
Svar
18
· Visningar
1 457
Senast: aida
·
H
Avel Blir det för mycket av det goda om jag betäcker ett sto som är e.Aerline H (Cortez-Nimmerdor) med Emmerton (Nimmerdor som både morfar...
Svar
6
· Visningar
1 488
Avel Hej! Har köpt mig en hannoveranervallack med hoppstam och jag är lite intresserad av hans stamtavla. Jag har noll koll på tyska...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: KickiH
·
Avel Jag har ett sto som är 10 år som ska betäckas till våren. Här i Sverige har jag mest hobbyridit på henne. Dessvärre har hon inga...
Svar
7
· Visningar
1 523
Senast: Roten
·
Avel Annars söker en hingst som kan passa min mors sto som ska betäckas nästa år. Vi behöver förbättra primärt halsansättning inte att den är...
Svar
12
· Visningar
1 452
Senast: FadeAway
·
Avel Jag ska skicka in en passansökan till england men vad heter leopard tigrerad och vad heter vit krona på engelska?? Är det någon som kan...
Svar
8
· Visningar
10 549
Senast: ajdeloupe
·
  • Låst
Avel Enligt Flyinges hemsida har Eighty Eight Keys xx avlidit. Han var pigg på förmiddagen och dog på eftermiddagen. Lite trist kan jag...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: ameo
·
C
Avel Såg på tidningen ridsports hemsida att Mynta ska betäckas med For Pleasure ! Så nu får vi väl hålla tummarna att det blir en ny...
2
Svar
38
· Visningar
6 256
Senast: Görel
·
Avel Vad hände med Prestige, vem tog in på honom (el. stod han i Sverige?) och varför är det ingen som tar in på honom nu el. finns han...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: poff
·
E
Avel Hej ;) Jag letar förfullt efter hingst till mitt sto, hon är en nätt svart sportponny efter Veronas Bo-Gi som är lite hög i baken och...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: Emilay
·
S
Avel Jag försöker ta reda på något om en painthingst vid namn Ceasar, e: JJ barred King. Han sägs enl. min hästs uppfödare vara mycket känd...
Svar
13
· Visningar
2 497
Senast: Manda-Lotta
·
Avel Jag har funderat i banorna om att skaffa mig ett par avelsston, eller åtminstone ett riktigt bra sto. Mina tankar är att stoet ska...
2
Svar
21
· Visningar
3 882
Senast: SiZo
·
V
Avel Hej! Min engelska är inte den bästa. Har letat vad brunst el brunstig heter på engelska. Tacksam för svar!
Svar
5
· Visningar
6 142
Senast: moholmarabs
·
H
Avel Finns det någon motsvarighet för ponny?? Eller var hittar man relevant information om nedärvning osv?
Svar
6
· Visningar
1 912
Senast: yobre
·
Avel Nu ska vi ha en tråd om bara honom :devil:. Eftersom ett av mina avelsston är e honom så följer jag alla kommentarer med stort intresse...
2
Svar
32
· Visningar
6 581
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka