Mynta går till hingsten For Pleasure...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Mynta går till hingsten For Pleasure...

Mabuse skrev:
Mynta själv lyckades ju inte så bra i treårstestet, men mamman verkar ju ha varit en hyfsat kapabel häst (tävlat i dressyr, hoppning och fälttävlan), och myntas syskon har gjort bättre ifrån sig. Så det kan ju ha varit olycksfall i arbetet att det gick dåligt för mynta.

Förresten, Mynta har ju tre helsyskon. Nån som vet hur det har gått för dem?

Hade en Peder och Lisen en helsyster till Mynta som hette "Mynta II", har för mig att Peder löshoppade henne och diverse andra hästar i programet "Hästliv" för att demostrera hästarns olika hopptekniker.

*kl*

mynta.jpg

Snälla säg att jag ser fel, men har hästen frambenen i kors? Hursomhelst visar ju inte bilden på någon bländande teknik direkt.

det ser ut som att de ligger i kors ju!!!:D Mer hjärta än teknik på den bilden!

katjaA skrev:
Mer hjärta än teknik på den bilden!

Fast det är väl lite som hennes ryttare, hon är väl ingen skönhoppare direkt :angel:

Till tråden: Jag hade inte heller valt For Plesure... Antar att de vill får upp storleken lite och ha bättre teknik, men jag tycker att han är lite för tung.
Egentligen hade jag nog velat ha någon med lite samma "hjärta" som Mynta, typ en liten Löjtnantshjärta fast större och godkänd :crazy: Fattar ni...:D

Eller nä, Carnute :love: Fast han lär väl inte ge lätta hästar....

Dösvårt ju!!

//E

Mynta ll ska vara såld t Malmö området.:banana: Vad gäller Mynta skulle nog en hingst m mer power o kapacitet vara att föredra. inget fel på FP's kapacitet, men verka han inte lite svårmanövrerad? I alla fall m Lars N.;)

Die_Frau skrev:
Hade en Peder och Lisen en helsyster till Mynta som hette "Mynta II", har för mig att Peder löshoppade henne och diverse andra hästar i programet "Hästliv" för att demostrera hästarns olika hopptekniker.

Mynta II står där jag har min häst..

*kl*
Håller med ovanstående, hade valt SandroBoy!
Hans teknik och kapacitet med Myntas hjärt och vilja WOW säger jag bara!!!:bump:

Miss Sixty skrev:
Mynta II står där jag har min häst..

Peder var väl inte riktigt nöjd med hennes löshoppningsteknik (i TV programet). Precis som övriga säger det krävs ett stort hjärta också!
Hur går det för Mynta II nuförtiden då?

Mynta själv lyckades ju inte så bra i treårstestet, men mamman verkar ju ha varit en hyfsat kapabel häst (tävlat i dressyr, hoppning och fälttävlan), och myntas syskon har gjort bättre ifrån sig. Så det kan ju ha varit olycksfall i arbetet att det gick dåligt för mynta.

Förresten, Mynta har ju tre helsyskon. Nån som vet hur det har gått för dem?

Helena har haft en av myntas helsyskon, Muskot hette han, hon lämnade dock tillbaka honom. Har för mig att hon inte tyckte han hade tillräckligt med kapacitit. Hon hade i vilket fall väldigt fint steg och var störra än mynta, 166 kanske

*kl*
Trots detta är en gammal tråd.

Var det inte så att mynta vägrade galoppera och enbart travhoppade? Har ett vagt minne av det.

Antagligen på den kvalitetsbedömning som diskuteras eftersom hon fick så låga betyg, 4 5.

Jag var ju tvungen att titta på blup och det verkade som att det inte blev något föl med for pleasur...

Nej de försökte väl en hel säsong ner i Tyskland, men hon tog sig inte. Året efter använde de Corlensky G som sista utväg då de först provade med en annan hingst (som jag inte kan komma på vem det var) till slut tog sig med och senaste fölet är e Chairman la Silla. Har dock även glömt vem de betäckte med förra säsongen.

Liknande trådar

C
Avel Enl. Tidningen ridsports hemsida så har Mynta har inte blivit dräktig med For Pleasure så därför så funderar ägarna nu på att köpa en...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 446
Senast: Qbaby
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Nu har Helena Lundbäck bestämt vilken hingst som ska få betäcka hennes före detta tävlingsstjärna Mynta. Valet föll på For...
Svar
0
· Visningar
718
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) I förra veckan skrev vi att stjärnhästen Mynta ska betäckas med For Pleasure, men det finns någon som hunnit längre än så. I...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit