Mynta ej dräktig så nu köper ägarna en unghingst...

Sv: Mynta ej dräktig så nu köper ägarna en unghingst...

Men jag tror att naturligheten kan vara ganska viktig, att stoet får känna sig som ett sto och bli lite uppvaktad. Det kan säkert sätta igång lite andra processer i kroppen än att klämmas in i en trång spilta, få en arm i rumpan och ett rör i det andra hålet. Tror helt klart det finns fördelar med stationer som använder teaser hingst och inte bara litar på UL.
Jag tror som sagt mest på naturlig betäckning.. Fast det är min åsikt. Sedan att seminen är super för att man kan pricka rätt och ett språng räcker till flera ston, minskad risk för skador etc.. Men nu är jag ju en gammal romantiker, det säger till och med föreståndaren på min skola ;).
Ulrika

Håller helt med i att det är super att ha en hingst som teaser, och att hon får känna sig lite uppvaktad;) , men om man vill ha henne dräktig tror jag ändå att det är bättre att ta en hingst med erkänt bra fertilitet. Nu vet ju inte jag om problemet med Mynta är att hon har mycket cystor och inte tål semin... For Pleasure är väl inte så fertil?
Hoppas dock att de får henne dräkig, hur de än bär sig åt.

Ingen aning om hans fertilitet, men klart att man måste satsa på en extra fertil hingst om man har ett svårt sto. Nu får vi hålla tummarna att det blir ett föl, och att det blir friskt, och att det får stanna i Sverige ;)
Ulrika

Ja,mottagarstoet ingår.Det enklaste och billigaste är att ha kvar mottagarst. i Holland.Transporten går att ordna billigare än så.

barb

Absolut! Håller verkligen tummarna för Mynta. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21
Tillbaka