Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Bochelli Calino Cappuchino Hip Hop Indoctro Quidam de Revel Saigon Szkopul Tornesch...
Svar
19
· Visningar
2 234
Senast: Fenestra
·
Avel Efter Falsterbo, när vi på måndagen var och tittade på 5- och 6-åringarnas första kval tyckte jag att en hingst som jag aldrig hört om...
Svar
9
· Visningar
2 547
Senast: Labolinas
·
C
Avel Finns det förärvningsbeskrivning för alla hingstar i Svensk avel 2010 någonstans? Skulle vara intressant att se beskrivning för fler...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: KickiH
·
G
Avel Vad anser ni om hur avvänjingen ska gå till? Successivt och försiktigt under en längre tid eller en dag helt enkelt bara flytta isär...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: Mitrolle
·
Avel Flash är/var (vet ej om han lever) e.Carriär, u: Bogar, som ska vara ett ungerskt sto av rasen Furioso (Alltså inte efter någon av...
2
Svar
31
· Visningar
6 623
Senast: Dolores_Dayzy
·
Avel jag undrar om det är någon som vet mågot om denna hingst hur avkommorna blir i psyket och rörelserna... har pratat med hingstägaren så...
2
Svar
21
· Visningar
3 086
Senast: Gabby_Ossi
·
M
Avel Jag söker en hingst som är något mindre (under 170 cm i alla fall) och lätt i typen. Han ska framförallt röra sig bra, men även kunna...
Svar
10
· Visningar
1 504
Senast: Fiorano
·
G
Avel Hej, Jag har ett 12 årigt sto som jag ägt nu i 4 år. Under mina år med henne har jag sett henne brunsta 1 gång. 1dag. Det var när hon...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Sonic76
·
Avel Hej! Är lite i betäcknings tankar och efter att ha blädrat igenom hingstkatalogn för 2009 så blev jag väldigt nyfiken på First Edition...
Svar
2
· Visningar
1 286
Senast: Skyman
·
Avel Var och när är det avelsvärdering för ridponnyhingstarna i år? Kollade på SH's propp och kunde tänka mig att det är den 6-7 mars på...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: dartmoorforever
·
Avel Var och tittade på några 1 och 2-åringar nu i helgen. En av de 1-åringar som såg intressantast ut på pappret (bra stam, troligtvis...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 883
Senast: rubytoo
·
S
  • Låst
Avel Undrar om någon känner till om det finns någon speciell (vanlig) förekomst av exem (knottallergi) hos hästar med Jazz eller stofamilj F5...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: ameo
·
B
Avel Hej! Har ev tänkt betäcka mitt ridponny sto. Hon är e Prince River xx och u New forest. Hon ser ut precis som Price River, alltså som...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: Gogo
·
A
Avel Vem var Solid 686 e: Flamingo-Illum? Vad har han lämnat, har han ngt speciellt signum som ex skarpa avkommor eller annat? Hur har han...
Svar
13
· Visningar
1 972
Senast: Aurora Borealis
·
S
Avel Vad skulle ni rekommendera för hingst till ett sto efter Trofé - Silvan - Rote Boldt? Stoet har fått tre avkommor varav en är efter...
Svar
6
· Visningar
1 502
Senast: kladruby
·
F
Avel Behöver lite hjälp.. Hittar inget om mitt sto´s stam.. Hon är efter Pomme Royal som i sin tur är efter Pilot, men hittar inget om...
Svar
3
· Visningar
1 451
Senast: voodoo98
·
Avel Satt här vid middagsbordet och diskuterade hingstar efter att sambon fått se en av MT´s världsrekordframträdande. Frågan är, vem...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 866
Senast: dobbis
·
S
Avel Undrar lite om hur det går till praktiskt när man leasar en avelshingst en betäckningssesong? Man ser ju hingstägare som annonserar om...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: FadeAway
·
Avel Någon som vet något om denna tyska dressyr hingsten? Någon som vet hur avkommerna blir i temprament, gång och extriör? Jag vet att...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Fixen
·
M
Avel Funderar att ta föl på min lilla Hymra (en liten kallblodstravare 9år). Vill gärna ha en liten större hingst kanske, för att få upp...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: maadddeeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31