Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag vet inte om jag är gammaldags, men jag brukar anta att året hästen är född finns med i registreringsnumret. En av -09fölen fick...
Svar
8
· Visningar
1 595
Senast: CK
·
J
Avel *Vet ej om jag valde rätt kategori, hittade ingen direkt passande* Jag står i ett vägval där jag skulle behöva lite hjälp. Jag letar...
2
Svar
22
· Visningar
3 443
Senast: Aurora Borealis
·
Avel Hej! Har sett att det finns en del gamla liknande trådar men tänkte fixa en ny. Jag har mitt sto dräktigt. Ett nu 8åringt sto som fick...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: mellan
·
Avel Jo, jag skulle vilja höra lite vad ni avelskunniga säger om vilka trakehnerhingstar man skall halla utkik efter om man är intresserad av...
Svar
6
· Visningar
1 148
Senast: Inna
·
Avel Den mer traditionella (grövre) typen av Welsh Cob verkar vara på väg att minska i popularitet i hemlandet. Vilken typ går bäst här hemma...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
37 233
Senast: rostad
·
Avel Har blivit erbjuden att låna ett sto e: Gigolo-Chess-Good Future- Robin Z. Hon är A-premierad och kommer ur stostam 40. Hennes mormor är...
Svar
14
· Visningar
2 321
Senast: rubytoo
·
Avel Om allt vill sig väl så väntar vi föl i mitten av April:banana: Vet att mor & barn ska gå enskilt dom första dagarna, men hur gör man...
Svar
7
· Visningar
2 373
Senast: Snowball
·
Avel Vad tror ni om det? Stoet är e:Strong Statement XX-Riboboy XX med bra benställning och starka kotor. Bra skritt, traven är taktfast men...
Svar
8
· Visningar
1 607
Senast: Uddas Penny
·
Avel Varför är det så svårt att hitta nån info om honom? Finns det nån som vet NÅt?:bow: Jag har hittat stammen men inget mer.....
2
Svar
30
· Visningar
5 319
Senast: Josen
·
Avel Hej! Tänkte höra om det finns några här inne som har gjort utbildningen för seminassistent? Funderar på att ansöka om seminstation...
2
Svar
32
· Visningar
4 391
Senast: cutty
·
Avel Tack vare en annan tråd började jag fundera, vilka dressyr hingstar som hoppar bra alt. lämnar välhoppande avkommor, har vi egentligen...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 437
C
Avel Någon som sett hingsten Wallenberg efter Stakkato - Libero H?Väldigt nyfiken på den här hingsten...lever den upp till sin härstamning...
Svar
8
· Visningar
1 677
Senast: furioso
·
Avel Stoet är Heartbeat-Cortez-Turban Rose tanken var att betäcka henne med Lux Z men jag tror att denna avkomma kommer att bli alldeles...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: theJohanna
·
Avel detta är helt taget ur luften, men det pågår ju ganska vilda diskusioner om att bara avla på renrasiga hästar. tänk dig följande...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: Cyllene
·
Avel Snurrar jag till det alldeles om jag har för mig att det finns en godkänd halvblodshingst e Master vid namn Giro? Hade för mig att det...
Svar
12
· Visningar
1 462
Senast: Pallen
·
Avel Väntar föl 10 april. Skickade träckprov å svar kom idag. Stoet hade 0 på fölmask, bandmask och spolmask. Men behöver hon ändå maskas 24...
Svar
3
· Visningar
1 512
Senast: ameo
·
S
Avel Hej, jag har nu haft min häst i snart två år och då hon är helt korsad med olika raser så är jag lite nyfiken. Hon heter Robin och är...
Svar
9
· Visningar
3 472
Senast: Sagrob
·
Avel Vad var detta för hingstar ? Det enda jag har är vykort på dom när jag var nere i flyinge en gång i tiden men skulle villja veta lite...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: Görel
·
Avel Får hem ett Welsh Cob-sto som jag tänkte låta gå treårstest men jag vet inte speciellt mkt om testen. Läste en sammanfattning som jag...
Svar
9
· Visningar
1 915
Senast: Habina
·
B
Avel e. Casall-Locato, är det ngn som har koll på honom ? Ev. såg honom i Neumunster förra året ? Jag funderar på om det kan vara ngt att...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: ball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka