Sv: Marabou x

Marabou x 811 var dessutom AB-premierad och betäckte under sin livstid cirka 270ston.

Jag var "skötare" åt Marabou när jag var på tappens ridläger. tror att det vad -84! Kommer bara ihåg att han var jättesnäll....

hej.
Jag har själv en avkomma efter marabou-queen-jarramas som är född -83. Jag köpte mannequin -85 av marianne på övre tappen i kopparberg där marabou var. Jag var på ridläger där 83-85. När jag var upp 85 för att bara hjälpa till så red jag denna underbara marabou. Jag kan säga att det var den underbaraste häst jag har suttit på i hela mitt liv. Det enda du behövde göra med denna häst var att be om saker.Då har jag ridit olika hästa i 30 år. Det var bara synd att dom inte hade någon som kunde ha tävlat honom för den häste hade kunnat gå långt. Då menar jag väldigt långt inom hoppning. Han kunde även passage och piaff.
Han har som 19 åring tagit best in show 41 poäng guld. Som 20 åring tog han 40 poäng i strömsholm. Vid 23 års ålder vann han en lc-hoppning. Folk i publiken trodde att det var tryckfel i programmet då det stod 23 år för dom trodde att den brallande hingsten måste vara 13 år. När han var 30 år så tog marianne bort honom för hennes man dog och hon orkade inte med honom så han fick somna in vid god hälsa. Om jag ska berätta lite om min avkomma efter marabou så har hon placering i svår hoppning. Tävlat juniorEM i grekland -94. En liten 158 cm men mycket naggande gog så visst kan avkommerna efter marabou hoppa. Hon väntar nu sitt fjärde föl som min dotter ska få. Om den bara brås lite på sin mor så blir det en jättebra häst. Jag har många kort på honom men jag fattar inte hur jag får in dom. Är nog för gammal.
Camilla Elofsson

Åh Jag har också vart på tappen det var för 3 år sedan och då red jag en avkomma efter honom som hette lady nobless det fanns även två andra hästar som oxå var efter honom masetti och maranello om jag inte minns helt fel. Hehe vad kul att det är flera som känner till det stället :)

Hejhej!

Jag har hans dotter dotter Tappens Madicken!
Ett mycket fint sto som har gått högt i klasserna.
Men tyvär vet jag ingenting mera om honom förutom
hans stamm och avkommor..
MVH SImone

Här kommer lite fakta;

Angloarab av det lättare slaget. God resning. Lång välliggande bog och bra sadelläge. Goda extremiteter med bra ledgångar. Goda rörelser i skritt och trav.

9 stamboksförda ston

Inga lysande tävlingsresultat, men BIS med 41 p anglo.utställning -87

Han va lika fin som han va sist jag såg honom...
Han blev 32 år tror jag, Marabou... praktiserade mycket på stallet där han bodde på tappen i kopparberg.. Han va nog den snällaste hingsten jag har träffat..

Eftersom denna gamla tråd ändå kommit upp, tror jag hade en poster med honom på när jag var liten. Hoppade nån oxer eller nått.

Min valack är efter Hertigen - Marabou x :D mycket trevlig herre... tycker han själv i.a.f han hade helst blivit döpt till Kungen, men fick nöja sig med namnet Hubertus :love:

Jag har en valack f:1993 som är efter Marabou x - Tammerfors xx. Men jag har inte heller lyckats hitta så mycket information om Marabou x förut, så det var kul att få se en bild av honom här.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 505
Senast: ildiko
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Jeps
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 070
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring