Jourhavande präst

Präster har ju ut bildning för att prata med personer i nån kris osv så dom är an tagligen "bättre" motför tillexempel jour havande med människa eller såna.
Men jag skulle inte ringa till jour havande präst men det är MITT val bara jag tror ändå att dom kan vara bra!
Därimot skulle jag kunna tänka att prata med nån präst eller pastor i när heten där jag bor ifall den var bra.
Hur menar du nu?? :confused:
 
Man får bättre hjälp på buke än av jourhavande präst tyvärr. Cred till buke dock! Men jourhavande präst linjen behöver fräscha upp sin utbildning, faktiskt.
 
Man får bättre hjälp på buke än av jourhavande präst tyvärr. Cred till buke dock! Men jourhavande präst linjen behöver fräscha upp sin utbildning, faktiskt.
I mitt fall rörde det ju en trosfråga och därför var det viktigt att samtala med just en präst - fastän han var präst i svenska kyrkan och frågan rörde mormonkyrkan. Men, hade jag frågat på Buke hade svaren nog varit väldigt ... värdsliga? Inte riktigt förstått min situation och mitt problem. Prästen var dessutom otroligt frigjord och löste mitt dilemma på ett sätt som jag knappast accepterat om det kommit från en ateist.
 
Vågar verkligen inte lyfta luren.

Men tog kontakt på deras chat nu. Det har sina begränsningar så klart men upplever iallafall Mind:s chat gav mer. Att jag mer blev lyssnad på, utav en person som uppvisade vilja till förstå min situation och lite hjälpa mig reda ut vad det är jag känner. Upplevde inte riktigt samma här men kanske ett samtal är annorlunda. Eller det inte var rätt forum för mig i min situation.

Som känns nästan helt outhärdlig. Men det blir en ny dag imorgon.
 
Vågar verkligen inte lyfta luren.

Men tog kontakt på deras chat nu. Det har sina begränsningar så klart men upplever iallafall Mind:s chat gav mer. Att jag mer blev lyssnad på, utav en person som uppvisade vilja till förstå min situation och lite hjälpa mig reda ut vad det är jag känner. Upplevde inte riktigt samma här men kanske ett samtal är annorlunda. Eller det inte var rätt forum för mig i min situation.

Som känns nästan helt outhärdlig. Men det blir en ny dag imorgon.
Fortsätt med Mind då, om du känner att det var rätt verktyg. Kanske kan du lyfta ditt problem med att få till ett telefonsamtal och de kan hjälpa dig på vägen? :)
 
Vågar verkligen inte lyfta luren.

Men tog kontakt på deras chat nu. Det har sina begränsningar så klart men upplever iallafall Mind:s chat gav mer. Att jag mer blev lyssnad på, utav en person som uppvisade vilja till förstå min situation och lite hjälpa mig reda ut vad det är jag känner. Upplevde inte riktigt samma här men kanske ett samtal är annorlunda. Eller det inte var rätt forum för mig i min situation.

Som känns nästan helt outhärdlig. Men det blir en ny dag imorgon.
Om det "bara" är att det är 112 nummer och du känner att det inte är tillräckligt akut för 112 enligt dej så är även viltolyckor 112 du ska ringa även om du är helt oskadad.

Så behöver inte känna att det är akut för att ringa 112.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 399
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 459
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 578
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 627
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp