Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Min favoritponny har bl.a de här avelshästarna i släkten: Chester RW 65 (e.) Ernford Jester (ee.) Odinsal Chiquita (eu.)...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Martenix
·
Avel Har hittat ett intressant sto som jag är lite inne på att köpa. Hon är bara tre så hon ska visas på treårs test. Men tycker ni denna...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: ZOFUS
·
Avel Hur stora är era avkommor från Metall 1070 Hur är dom i sättet och i psyke Berätta lite om era metall 1070 föl åringar mm tack:crazy:
Svar
15
· Visningar
2 932
Senast: pastejja
·
Avel Läste precis på flyinges hemsida att hingsten Krack C kommer att stå där denna avelssäsongen!! Nu vart man inte lite sugen :)
Svar
11
· Visningar
2 276
·
Avel Har ett renrasigt connemaraföl. Hingst. Fin & rastypisk! Han är 8månader. Har inte fått tummen ur när det gäller att skaffa pass & nu...
Svar
11
· Visningar
1 936
Senast: Pancakes
·
Avel hittar inte den dumma länken :D vet att jag nånstans har sett en länk, som visar hur fölet växer i magen, och hur magen växer på...
Svar
1
· Visningar
2 843
Senast: Cyllene
·
G
Avel Mitt Weltman - Romeo sto är nu dräktig med Hermes, nu börjar jag fundera över 2010 år betäckning . Ett måste : Lugnt temprament på...
Svar
12
· Visningar
2 400
Senast: tina
·
Avel Hejsan!. Vet ni här på buke om det finns några gamla hingstar kvar dvs. från den gamla typen, dem med mer "bättre" psyke än dagens unga...
Svar
18
· Visningar
2 077
Senast: furioso
·
Avel Hej! jag har ett fullblodssto som jag köpte förra våren från uppfödaren, i augusti bestämde jag mig för att tilläggsregistrera henne...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: Amelique
·
C
Avel Jag har ett clydesdale sto som jag gärna vill betäcka i år. Mitt sto är 18 år och det var 6 årsedan hon hade föl senast, så är inte...
Svar
11
· Visningar
1 943
Senast: clydesdale
·
Avel Har lite funderingar omkring avel överhuvudtaget , men främst halvblodsavlen! Hur går ni till väga när ni gör valet av hingst? Vilka...
Svar
10
· Visningar
1 344
·
G
Avel Jag har en häst som är dräktig på 180 dygn. Hon har en vilopuls på 64 slag i minuten (vuxen häst ska ligga mellan 28-44). Jag tänker...
Svar
7
· Visningar
1 905
Senast: Emmsan
·
Avel Hej! Jag bara skriver ut allt på en gång, då jag sitter och är väldigt orolig!:cry: Jag har ett sto som är i 8:e månaden på sin...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: Hobnob
·
J
Avel I höst får jag hem min ponny,dräktig. Och kommer att betäcka min 3-åring.(halvblod). Har funderat på att ha de på lösdriften.Den är...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: Skogstroll
·
Avel Nåja, rubriken inte riktigt passande men ett svårt val har jag fått inför året på mitt ena sto. Har två hingstval till henne, bägge...
2
Svar
24
· Visningar
2 357
Senast: QuickStar
·
Avel Får en häst lägre poäng på typen vid en bedömning (3-årstest/kvalitet) om den är under eller över en viss höjd? Vilka gränser gäller isf? :)
Svar
16
· Visningar
3 424
Senast: Minna86
·
Avel Någon som vet något mer än att ett av tre ston tog sig förra året på FAI från Laptop? Har sett ett väldigt fin 07:a efter honom u. ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 850
Senast: Lemeie
·
G
Avel Ska hämta hem en ny häst nästa helg. Vill ha lite tips på passande hingstar till henne, Ska vara hoppstammad hingst som förärver...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
14 282
Senast: Galopphopp
·
A
Avel Det förutspåddes att det skulle bli färre föl och brist på marknaden i spåren av lågkonjunkturen. Ser det fortfarande ut så? Fínns det...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 886
Senast: callie
·
N
Avel Läser ofta här inne på buke om fölningar och allt vad det hör till. Tycker det är otroligt spännande. Men så kom jag o tänka på de...
Svar
7
· Visningar
3 251
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31