Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag undrar hur ni skulle ha gjort i den här situationen: Ett mycket snyggt och välstammat sto har fått ett föl vid fyra års ålder...
Svar
4
· Visningar
1 259
Senast: Angel
·
Avel Jag har ett BWP sto och har funderingar på hur jag hittar förfäder till henne. Hon har full stam och jag har "stamboks"nummer på de...
Svar
6
· Visningar
1 565
Senast: neve
·
Avel Läste just att en högt bedömd islandshingst kommer till Sverige för avel. Jag har för mig att en häst som lämnar Island aldrig får...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: em76
·
Avel Hur gör ni inför en kommande betäckning om ni har ett sto som inte haft föl på många år? Tar ni ut vet och gör en rutinkontroll...
Svar
9
· Visningar
1 524
Senast: CK
·
G
Avel Min fråga är helt enkelt vad ni tycker om att använda 3-åriga hingstar i avel? Borde nygodkända 3-åringar endast få ta emot ett...
Svar
11
· Visningar
1 212
Senast: goljahult
·
K
Avel Har stött på denna hingst: Becklesham Celof, en Welsh Cob. Förmodligen är det felstavat, då jag googlat & funnit andra Welshar vid namn...
Svar
14
· Visningar
1 850
Senast: Melynda
·
W
Avel Någon som vet något om dessa hingstar från Polen?? Kober Lepolis Går det att se vad dom har gjort?
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Warmia
·
Avel Min ena åring (10 mån) dricker mycket. Ca 50 l/dygn! Mår förövrigt bra, fin i hull och päls. Ute (utan vatten pga kylan...) mellan 8-15...
2
Svar
33
· Visningar
2 959
Senast: LindaK
·
C
Avel Har ett 16årigt sto som är beräknat till fölning om 6 dgr. Men hon har haft värkar till och från i ca 5dgr, bäckenbandet är släppt...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Cyllene
·
L
Avel Jag undrar lite över storleken på unghästarna, alltså hur de växer under sina första år. Förlåt om tråden ligger fel! Jag har en häst...
Svar
11
· Visningar
1 347
Senast: LindaK
·
A
Avel HEJ Köpte förra veckan av ett stuteri ett varmblodstravare 9 år dräktig i 8 mån och skall föla 1 juni ,hennes första så hon är ej så...
Svar
4
· Visningar
1 789
Senast: millus
·
Avel Ja hjälp mig, hur får man juvret att inte vara spänt längre? märren låter inte fölet dia och jag har provat allt som jag kan nu och jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 234
Senast: CindyLou
·
Avel Vill ha det lilla extra, vill ha en supersnygging! Vilka ponnyhingstar finns det som ni har fastnat för som har det där lilla extra...
2
Svar
23
· Visningar
3 245
Senast: joker04
·
Svar
8
· Visningar
1 525
Senast: jerseyko
·
V
Avel hejhej:) jag har ett fullblods sto född 1993 en kanon tjej och jag hade velat ta ett föl på henne innan hon blir allt för gammal. så...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: misen
·
B
Avel Funderar lite på att köpa in ett stoföl (-09)då vi redan har ett eget i samma ålder. Har kikat runt lite här och var och det verkar...
Svar
11
· Visningar
1 728
Senast: black pearl
·
T
Avel har en stall kamrat som har en irländsk stor D-ponny alt liten häst. En underbart söt alldeles kritvit :) Eftersom det är en import...
Svar
10
· Visningar
2 979
Senast: amajda
·
Avel Vi har precis blivit med connemarasto, damen i fråga är import Danmark, har varit i Sverige i ett par år men har fortfarande danskt...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Eastwick
·
Avel Jag hittar inte sidan där man ser hur SWB-hingstar har förärvt sig. Jag har letat på ASVH´s sida. Men hittar bara Blup-resultat på...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: KickiH
·
Avel Söker mer info om dessa. Jag har om nån missat det haft en val e Laurenz. Fantastisk häst som hoppade hus. Min plan är att betäcka mitt...
Svar
14
· Visningar
2 298
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka