Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tänkte höra om ni vet om man får ha stuterinamnet som suffix? Hittar bara bestämelser om prefix på ASVH´s sida.
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: theJohanna
·
Avel Var hittar man de godkända minishetlandshingstarna? Har tittat på sidan för shetlandsponny, men har inte riktigt haft någon framgång...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: ameo
·
S
Avel Hagens O\'Chief Någon som har information om connemara hingsten Hagens O'Chief? Har fått reda på en del själv, men allt är av intresse...
Svar
14
· Visningar
4 682
Senast: Brollee
·
S
Avel Vad vet ni om avkommorna? seminkvalitet?Undrar även om Contendro I på fryst, någon som provat? Hur är avkommorna Cassini II kontra...
Svar
5
· Visningar
2 935
Senast: theJohanna
·
Avel Dags för en ny tråd! Välkomna nya som gamla! 46 47 48
Svar
959
· Visningar
82 313
Senast: mumin
·
Avel Jag undrar hur ni skulle ha gjort i den här situationen: Ett mycket snyggt och välstammat sto har fått ett föl vid fyra års ålder...
Svar
4
· Visningar
1 259
Senast: Angel
·
Avel Jag har ett BWP sto och har funderingar på hur jag hittar förfäder till henne. Hon har full stam och jag har "stamboks"nummer på de...
Svar
6
· Visningar
1 565
Senast: neve
·
Avel Läste just att en högt bedömd islandshingst kommer till Sverige för avel. Jag har för mig att en häst som lämnar Island aldrig får...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: em76
·
Avel Hur gör ni inför en kommande betäckning om ni har ett sto som inte haft föl på många år? Tar ni ut vet och gör en rutinkontroll...
Svar
9
· Visningar
1 527
Senast: CK
·
G
Avel Min fråga är helt enkelt vad ni tycker om att använda 3-åriga hingstar i avel? Borde nygodkända 3-åringar endast få ta emot ett...
Svar
11
· Visningar
1 214
Senast: goljahult
·
K
Avel Har stött på denna hingst: Becklesham Celof, en Welsh Cob. Förmodligen är det felstavat, då jag googlat & funnit andra Welshar vid namn...
Svar
14
· Visningar
1 850
Senast: Melynda
·
W
Avel Någon som vet något om dessa hingstar från Polen?? Kober Lepolis Går det att se vad dom har gjort?
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Warmia
·
Avel Min ena åring (10 mån) dricker mycket. Ca 50 l/dygn! Mår förövrigt bra, fin i hull och päls. Ute (utan vatten pga kylan...) mellan 8-15... 2
Svar
33
· Visningar
2 960
Senast: LindaK
·
C
Avel Har ett 16årigt sto som är beräknat till fölning om 6 dgr. Men hon har haft värkar till och från i ca 5dgr, bäckenbandet är släppt...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: Cyllene
·
L
Avel Jag undrar lite över storleken på unghästarna, alltså hur de växer under sina första år. Förlåt om tråden ligger fel! Jag har en häst...
Svar
11
· Visningar
1 347
Senast: LindaK
·
A
Avel HEJ Köpte förra veckan av ett stuteri ett varmblodstravare 9 år dräktig i 8 mån och skall föla 1 juni ,hennes första så hon är ej så...
Svar
4
· Visningar
1 791
Senast: millus
·
Avel Ja hjälp mig, hur får man juvret att inte vara spänt längre? märren låter inte fölet dia och jag har provat allt som jag kan nu och jag... 2
Svar
31
· Visningar
3 245
Senast: CindyLou
·
Avel Vill ha det lilla extra, vill ha en supersnygging! Vilka ponnyhingstar finns det som ni har fastnat för som har det där lilla extra... 2
Svar
23
· Visningar
3 245
Senast: joker04
·
Svar
8
· Visningar
1 526
Senast: jerseyko
·
V
Avel hejhej:) jag har ett fullblods sto född 1993 en kanon tjej och jag hade velat ta ett föl på henne innan hon blir allt för gammal. så...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: misen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka