Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag tänkte höra om någon har några reflektioner på den senaste dårskapen... Jag har möjlighet att ta avkommor på ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 356
Senast: Alle84
·
Avel Jag upplever dessa två hingstar som ganska lika. Jag har bara träffat Acacio. Men dom är högställda, lätta, hoppar bra och lika i...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: athena
·
Avel Jag har fått två hästar igår som inte har pass. Den ena är renrasig Haflinger och har ett registreringsnummer, men inget pass. Hon är...
Svar
5
· Visningar
1 426
Senast: Eldfuxen
·
Avel Jag behöver lite råd inför kommande betäckningsäsong gällande ett av mina ston. Stoet är 16 år och köptes in för 5 år sedan efter att...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: eigollet
·
C
Avel Hej! Är det någon som vet någon bra skäckhingst man kan betäcka med? Typ Halvblod/Fullblodsaktigt :) Funderar på att betäcka med en...
Svar
16
· Visningar
3 549
Senast: Carismagirl
·
N
Avel Hejsan! Solen skiner och jag börjar bli hemskt fölsugen. Till i år har inget lämpligt sto, men till nästa säsong så vill jag gärna...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: Pallen
·
Avel Hej bukefolket! Vet att det finns massor av folk här som är jätteduktiga på avel så jag tänkte nu använda mig av er expertis...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 664
Senast: Myggan_ox
·
Avel Har ett Happy-Day Pascal-Herkules-Utrillo-Dragon (40) sto 167 cm, rör sig lätt under ryttare, ser stor och tung ut vid hand. Ett...
Svar
10
· Visningar
1 538
Senast: cikoria
·
Avel Hej, Har precis fått hem mitt nya sto och tankarna börjar givetvis snurra inför vårsäsongen. Det är ett sto e: Pomme Royal - Streak...
2
Svar
37
· Visningar
3 633
Senast: föl2005
·
A
Avel Finns det någon som medvetet riktat in sig på att avla fram lektionshästar (appropå artikel i Ridsport)? Skulle vara intressant att...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 955
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Avel Det här kommer låta väldigt luddigt, men vad jag förstått (rätta mig om jag har fel) så är det brist på ridskolehästar här i Sverige...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: FadeAway
·
Avel Jag har en häst på G som är é Dammen úe Rex. Vill gärna höra lite om era erfarenheter av hästar med liknande stam. :laugh: Jag är helt...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: LJOSSA
·
B
Avel Är nyfiken på dessa hingstar! Skulle bli jätte glad om ni ville skriva både bra och mindre bra om hästarna! Och slutligen; Vilken är...
2
Svar
26
· Visningar
6 632
Senast: theJohanna
·
L
Avel Hej! Har ett sto. Little Q - Caracas - Clarke XX. Hon har fått 5 föl innan. De var efter Landlord, Cortus, Donnerly, Donnerfly...
Svar
18
· Visningar
1 988
Senast: LadySassa
·
Avel Som rubriken nämner,vad tycker ni är bra att ha hemma innan fölning? Ville bara checka lite så man inte glömmer nåt,är det många som...
Svar
12
· Visningar
1 973
Senast: Cyllene
·
H
Avel Har sökt på internet men inte hittat någon information om den hingsten. Antar att han inte är verksam i avel längre för avkommorna jag...
Svar
5
· Visningar
1 536
Senast: shayd
·
Avel Får gratulera alla ägare till Cardento avkommor, efter allt fler exporter och internationella framgångar för hans ättlingar, finns det...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 385
Senast: Görel
·
M
Avel Jag sitter och tittar på hingstar för att slippa städa :angel: Jag, som är ren amatör och nybörjare hittade en fransk salusida där...
Svar
3
· Visningar
1 303
Senast: Witzippa
·
Avel Hej! :) Eftersom jag är nybörjare på allt inom avel så skulle jag vilja ha lite tips och tankar om att välja/hitta rätt hingst till...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: Molekyl
·
Avel Någon som har lust att berätta lite om de här hingstarna. Likheter, skillnader, styrkor och svagheter som hingstar. Vilken hade ni valt...
Svar
5
· Visningar
1 868
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023