Vad kan jag göra med min häst? (Varning! Uppgiven Blueberry som bara gråter)

Sv: Vad kan jag göra med min häst? (Varning! Uppgiven Blueberry som bara gråter)

Att sto är byggd i nedförs backe, har ingenting med hållbarhet än mindre att det skulle vara en -punkt i aveln. Det har med stoets uppfödning att göra, som föl och unghäst.
utan att lägga mig i diskussionen om den enskilda hästen, så JO, exteriör har väldigt mycket med hållbarhet att göra! Om en häst inte är optimalt byggd så är risken stor att den belastar sig själv fel, med förslitningsskador som följd.

Sv: Vad kan jag göra med min häst? (Varning! Uppgiven Blueberry som bara gråter)

Kan inte annat än hålla med ameo. Visst spelar de andra faktorerna också en viss roll.

utan att lägga mig i diskussionen om den enskilda hästen, så JO, exteriör har väldigt mycket med hållbarhet att göra! Om en häst inte är optimalt byggd så är risken stor att den belastar sig själv fel, med förslitningsskador som följd.

Det finns undantag, och i detta fallet, så är det onödigt att sparka på någon som redan ligger ner. Bättre att både häst och dess ägarinna får en positiv känsla, och får uppleva något bra tillsammans efter allt det negativa.

Och om man läser hela ameos inlägg så börjar den med
utan att lägga mig i diskussionen om den enskilda hästen

Att man får positiva känslor är väl bra så länge som man inte gör det med rena lögner.

Exteriör HAR med hållbarhet att göra. En häst i nedförsbacke har större risk att belasta fel.

Detta utan att diskutera den enskilda hästen. Jag tycker inte att den ser så förfärligt "nedförs" ut, men å andra sidan så är ju ingen av bilderna vare sig ren exteriörbild eller en ridbild s¨man kan se ungefär hur den är när den rids.

Det finns undantag, och i detta fallet, så är det onödigt att sparka på någon som redan ligger ner. Bättre att både häst och dess ägarinna får en positiv känsla, och får uppleva något bra tillsammans efter allt det negativa.
Detta är inte att sparka på någon som ligger ner utan Ameos inlägg gör ju inget annat än att rätta ett felaktigt påstående. Exteriör påverkar både hållbarhet och användbarhet. Ingen som inte sett TS häst kan säga varken det ena eller andra mer än det lilla man kan se på bilderna och de säger inte mycket. Men ren generellt så påverkar exteriören hästen.

Tycker det är betydligt bättre att vara tydligt och hålla sig till fakta än att lägga ut felaktiga påståenden och ge falska förhoppningar.

Håller med. Särskilt viktigt med tanke på att man ska välja en högställd hingst som lämnar just det till ett lågställt sto. TS häst kan jag inte säga något om men rent teoretiskt är det viktigt. Därför är det viktig fakta att lägga fram, när någon felaktigt påstår motsatsen.

Osanna påståenden gör det inte lättare att välja en eventuellt hingst för TS, och jag skulle nog vilja säga att det är viktigt med en bra hingst extriört om man har ett sto med mystisk hälta, som kanske är byggd i nedförsbacke.

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 033
Senast: NotlikeI
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 897
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 342
Hästmänniskan Hoppas ni orkar läsa för jag är så förvirrad. Just nu är min häst hos fodervärd, eftersom jag studerar. Fodervärden har blivit...
2
Svar
38
· Visningar
5 950
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023