Dressyrhingstar

Sv: Dressyrhingstar

Nej, jag vet inte hur tillförlitlig blupsidan är, men han står som valack och betäckte inte förra säsongen. Chicago City står också som valack men jag har inte kunna luska fram om han är det eller inte...

Hittade detta.

Urklippt:
"Hingsten Wilton e. Jazz som ägs av Askö tillsammans med Gunilla Byström och Eva Fraim har blivit kastrerad under hösten 2008. Med få betäckningar så fattades beslutet om kastration. Wilton finns dock att tillgå på fryssperma."

Kan bli lite less på att hingstar försvinner faktiskt. Denna hingsten är ett toppexempel på att ha försvunnit och fått lite ston för att han helt enkelt inte har marknadsförts. Jag räknar mig som ganska insatt i swb-aveln och det är en hingst som gått mig alldeles förbi. Jättesynd faktiskt då han representerade ett blod som det inte finns så gott om i Sverige och som är eftertraktat internationellt. Mutter.

Rubinrot har ju gått export till danmark. Iofs kanske han går få hit på tai eller finns på fai.

Minsann. Synd men får de inte tillrckligt med ston och har svårt att kombinera avelsarbete med tävling så förstår jag absolut varför man skär.

*kl*

Tack för alla svar! :)

Jag får se vad det blir, det är ju inte heller bara jag som ska orda om detta :) Jag har bara rätten att ge förslag. Just nu ligger väl Florencio närmast den som jag hoppas på av det jag har sett.

Annars tycker jag så otroligt bra om min Rubinrotare så det får väl bli mitt andrahandsval :)

//Magda

Skulle inte tro att Rubinrot kommer att verka i avel alls i år. Han står till salu i Danmärk i dagsläget.

Neh, den risken finns ju såklart. Men då får jag försöka hitta någon annan hingst. :)

Man kanske ska drömma sig till lite pengar så kan man lägga ett bud på honom. :D:D

//Magda

*kl*

Jag har föresten hittat en hingst som föll mig lite i smaken, vad säger ni om den, mina experter? :)
Den heter: Skovens Rafael

//Magda

Han lämnar fina multitalanger och ts ville ha en med bra temprament....Dom ska gå att rida av oss dödliga oxå...

Så sant. Men om det är TS själv som ska ha ungen tror jag att hon vill få fram en så bra häst som möjligt för de stora klasserna. För hennes del är det nog inga problem med en riktigt tävlingsindivid, med ridbarhet för större klasser.

Skovens Rafael är superfin och har lämnat vackra föl iaf. Vet ej hur gamla hans äldsta är?

Jag är lite skeptisk till t ex Briar. Har sett en hel del av hans avkommor som inte verkar helt ok i huvudet/temperament - iaf inte som skulle passa mig och sedan vet man ju av att Brink hade rätt jobbigt med honom själv - och någon Brink är man ju helt enkelt inte.

Biggels har jag inte någon uppfattning om men jag drog bara Briar som ett exempel. :D

Ja, jag tycker om hans "blod" oxå... Inte för att jag kan speciellt mycket men jag tror jag ska lämna honom som förslag iaf. :) Tyckte även filmen på honom var trevliga och han kändes väldigt lätt och fin i typen med mycket gång och bra omdömen.

Tänkte bara meddela att det nu verkar rätt klart. :D Jag är sjukt taggad inför att få bebis 2011. Namn är till och med spikat. ;)
Vi ska boka Florencio är det tänk och hålla tummarna att allt går vägen!

*glad, glad, glad*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka