Dressyrhingstar

Sv: Dressyrhingstar

Tänkte bara meddela att det nu verkar rätt klart. :D Jag är sjukt taggad inför att få bebis 2011. Namn är till och med spikat. ;)
Vi ska boka Florencio är det tänk och hålla tummarna att allt går vägen!

*glad, glad, glad*

skulle råda dig att boka snabbt för när jag talade med hingsthållaren så brann det lite i knutarna!

Vad är det för stam på stoet?

Jag är ju lite kär i Damino SD, men jag gissar att han kanske blir för stor och mastig för detta sto. Men annars får du komma och titta på mitt Damino-föl till sommaren:).

Eftersom jag också har en förkärlek till Damino så tycker jag ju iaf att hon kan kolla in honom !!! Eftersom hon har Rubinrot som en fundering så kan ju inte Damino vara för mastig.....

Jo jag hoppas verkligen att vi hinner med att boka honom! Annars vet jag inte riktigt vad jag gör! Väntar på svar från uppfödaren *håller tummarna*

Rubinrot är för mastig på stot som jag valt Florencio på, i såfall hade jag lagt honom på ett annat sto. :) Samma sto som till min 5 åring, dvs skulle det bli ett helsyskon till honom. Nu är ju han exporterad till Belgien så jag vet ju inte riktigt hur aveln på honom ser ut iår.

Annars, om vi inte "får" Florencio är jag faktiskt väldigt sugen på Skovens Rafael. :)

Florencio brukar lämna rätt knubbigt (med mina mått mätt) så vill du ha något ädelt så får du nog välja något annat.

Det håller jag inte med om. Jag har sett flera ädla avkommor e. Florencio I. Där ibland min egen. Givetvis beror det på hur mamman ser ut också.
Bilder på min tjej som är visade tusen ggr. förut...:)
Lgenheten24-25april09047.jpg

4-rschampionat029.jpg

Tur att alla inte tycker lika :)
Visst spelar stoet roll, det är ju självklart. Men om man vill att hingsten ska förädla så tycker iaf inte jag att Florencio är rätt val. Ditt sto ser inte speciellt ädel ut på bilden, utan snarare "normalgrov". Personligen vill jag ha längre ben på hästarna också. Som jag fattar det är hon dessutom bara 4 år på bilderna, hon lär grovna en del innan hon är färdig. Men det är ju olika vad man anser vara ädelt :idea:

Det skulle inte göra något om hon/han såg ut som din Smulan, det är i mina ögon en jättefin! :D

Det kan hända mycket med hästarna undertiden dom växer... Min lilla raggsocka var 159 cm som 3½ åring och såg ut som en ponny och var lång i ryggen. Nu är han närmare 170 och jättesnygg, ser inte alls sådär lång ut längre utan lixom med "ihop" med sin kropp.

Att skaffa ett föl är ju verkligen att chansa, det är jag fullt medveten om. Men det känns ändå som att Florencio på stot jag valt är lite säkert eftersom hon lämnat jättefint med honom tidigare - men man har ju inga garantier. :D Men skulle han/hon inte passa får jag väl grundutbilda det och kanske sälja vidare, jag menar det är ju några år tills jag ens får träffa fölis än längre rida!! :D
Kram

Jo min tjej är fyra år på bilderna men ser ganska precis lika dan ut nu som 5-åring. Hon har snarare utvecklat lite mer ryggprofil och manke och "slimmat till sig" men lite mer hals har jag fortfarande att önska. Hon är nog en ganska typisk modern sporthäst och kanske lurar bilderna lite för hon har långa ben och är korrekt i kropp och vinklar, om man får lov att säga så om sin egen häst, även om man förstås är partisk..:angel: Hon är en ganska typisk "tjej-häst" då hon är smäcker och nätt trots sina 167cm. Jag tror inte hon blir särskilt mycket grövre mer än att hon förhoppningsvis sätter mer muskler framförallt i fronten.

Men visst jag kan vara med på ditt resonemang till viss del. Florencio själv är ju ganska krallig, men vad jag har hört och sett så verkar han förvärva ganska mycket ädelt trots sin egen modell. Dock har man ju också hört som tidigare nämnts att han gärna lämnar lite smått.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka