Hip Hop vs Tornesch

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Brunett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 6 637
Sv: Hip Hop vs Tornesch

Mkt bra o intressant möderne!

Vet en ( minst en) som linjeavlat på just Kotiljong men vet ej hur resultatet blev.

Feliciano är ju bra oxå o ger hästar som ej överhoppar sig o kan med rätt möderne bli försiktiga nog. Charman Gias bror var min första häst o hoppade fantastiskt så jag antar att det är mödernet där som är bra...men mödenet på Hip Hop går ju ej av för hackor och Hip Hop har väl visat sig ge bättre typ än vad han själv är o det är ju riktigt intressant! Ridbarheten Hiphop har hoppas man ju oxå han förärver!

Både han o Niveau verkar ge bättre typ o överlinje än vad de själva är. ( jag som är fixerad vid typ o överlinje kanske :))

Mycket intressant att se just Hip Hop, Tornesch o Niveaus avkommor om några år då alla 3 hittills har gett fina föl o unghästar!

KL

Jag har fött upp två föl efter min väldigt "elektriska" sto, en e: Tornesch och en e: Niveau

Den e: Tornesch är superlugn i allt, lyfter inte på ögonbrynet för ngt, och då menar jag verigen kolugn, medans min Niveau är otroligt känslig för det mesta.

Jag har uppfattat båda hingstarna som coola med lagom med nerv.

Hur man ska kunna jämföra Tornesch och Hip Hop, ja det tycker jag verkar svårt. Väldigt olika hingstar och jag har lite svårt att se vilket sto båda dessa hingstar skulle passa till.

...jag går lite mot strömmen här och ber er förklara vad som gör hingstarna så olika, och varför de inte skulle passa samma sto?

ok, så någon har sagt att dessa ej passar till samma sto o någon har köpt en tidsmaskin o sett vilka linjer dessa hingstar visat sig passa med?

Herregud! Det är väl ingen som vet?

Kul tråd :D

Har själv en 08:a efter Hip Hop.Mamman har hoppdiplom. En skimmel valack ;)
Han är väldigt snäll och social. Lugn men väldigt nyfiken.
Dock ganska liten, ca 155, men tror att han blir 165. :)

Tänkte på denna tråden när jag såg unghästhoppningarna på Sm i Hbg. 1 HipHop o 2 Torneschare med, varav en Torneschare blev plac. Började fundera på hur många HipHop jag sett i unghästklasser och kunde inte direkt komma på ngn. Däremot ett par Tornesch. Ngn som vet hur många som gått unghästchampionat med plac av resp? De första är ju ändå f.2004?

jag måste säga att Turmalin (tTornesch-Landlord) imponerade på mig under bruksprovet... väldigt fin hingst

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 096
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 077
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 596
Senast: lirco11
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka