Balougraph på dressyrsto...

Sv: Balougraph på dressyrsto...

Fundera på en hingst som JJ RayBan. Han är ju dressyrhingst här men gick som dubbeltalang med dragning åt hoppning vid sitt tyska hingstprov. Även han fick väldigt bra omdömen av testryttarna för sin ridbarhet.

Ja, JJ Rayban ligger/låg faktiskt ganska högt på listan av potentiella fäder till nästa års avkomma, särskilt som avkomman efter Londonderry verkar ha blivit bra. Men jag kanske ska välja en hingst med bättre ben trots allt då.

Om hon nu inte är så korrekt i benen är kanske Belamour ett bra val? Han har en 9 på benen och har även hyfsat hoppbetyg (6-7), Hans akilleshäl är väl halsansättningen, men det verkar stoet själv kunna kompensera upp bra.

Belamour hade det med stor sannolikhet blivit om beställaren inte valt Qalle förrförra året, så han finns med på listan i år också.

Går i samma tankar fast tvärt om... Mitt hoppstammade sto (Lanthanid-Bajazzo) rör sig riktigt bra och jag har nu fått en förfrågan av en dressyrtjej som undrar om jag inte kan betäcka den med Bellagio i år. I sig inte ett tokigt val till stoet tror jag, men går det att sälja sen om nu den här tjejen inte köper den? Helst skulle jag vilja ha ett avtal, men det tror jag inte hon inte är helt sugen på tyvärr...

Fast den jag har ridit var e: De la Gardie
Och han är väl den avkomman som har fått riktigt dåliga ben, de var nog snea på alla håll som går ;) Men det verkade inte påverka honom något speciellt.

Vill du bara ha en häst som kan hoppa lite för skoj skull så gick ju det absolut att göra med honom. Han hoppade banor på ca 1.10 som fem och sexåring helt ok. Han hade framförallt en väldigt bra inställning!
Men jag hade nog ändå satsat på en dressyrhingst med hyffsade hoppoäng i så fall.

Varför inte kolla lite extra på Sir Oldenburg, han lämnar ju både gång o hopp!

Liknande trådar

I
Avel Hej allihop. Nu står mitt sto på stationen och ska förmodligen insemineras imorgon och jag är i valet och kvalet med hingstval då mina...
2
Svar
38
· Visningar
3 786
Senast: prallan
·
Avel Det är inte alls aktuellt nu, men leker lite med tanken vilken hingst jag skulle använda om jag skulle betäcka detta sto. I framtiden...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka