Sista minuten

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare izadora
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sista minuten

åhh va roligt att du också har ett Dragonsto :laugh:
okej, där ser man.
jag är helt slut efter denna dag, haha.
summa kardemumma står jag och väger mellan två, Damino har vart en favorit redan från start, som jag tror det kan komma hopp ur också. Och sen är det Hermes.
:confused:
Gör en +- lista sen får vi se helt enkelt :d

tack igen för alla tips!

Jag föredrar också Hermes. Tycker att Damino såg mindre intressant ut i år än förra året.

Jag har följt Hermes sen han var tre år gammal och gångartsmässigt har han utvecklats massor! Damino är ju helt klart en favorit hos mig och min ska betäckas med honom i år. Enligt ägaren hppar Damino väldigt bra, han blev bara för laddad på bruks och gick på som ett lok. Personligen tror jag att de hade tjänat på att visa honom uppsutten istället.

Av dessa två herrar hade jag absolut valt Damino!

*knapplån*

Vill slå ett slag för Last Liberty som någon annan nämnde här i tråden, inte minst för temperamentet.

Står du fast vid Hermes eller Damino så hade jag jag nog valt Damino till ett Dragon-sto.

hej allihopa !
Stort tack för ert engagemang(hur de nu stavas;))

Jag fick liksom en uppenbarelse igår, kände mig så stressad över att inte känna den där "yes" känslan över en spec hingst så tog än en gång fram hingstkatalogen och plöjde. Och så bara insåg jag hur rätt så många andra haft när de rekommenderat mig Briar, men det har bara gått mig förbi eftersom jag inte direkt avgudar Maraton och tycker Magini är så lång i ryggen vilket även stoet är...

Men, jag bestämde mig direkt efter att ha läst om honom. Ringde direkt till ägaren som faktiskt var den första hingstägare jag pratat med som verkligen intresserade sig av stoet och frågade en hel del, roligt.

Iza ska förhoppningsvis insemineras med OKEANOS :love: imorgon och jag är hur glad som helst, hihi. Härligt med "pirrimagen" känslan som jag absolut inte hade igår.

Jag var ju egentligen ute efter en hingst med kort lr normallång rygg men fick prioritera om nu när allt annat stämde, enligt mig. Sen har Izas avkomma e. Magini inte spec lång rygg alls och inte heller hennes föl e. De Noir som för övrigt fick 44p vid premiering :bump: Sen blir det linjeavel på Gaspari och Caracas som är långlinjerade men jag har bestämt mig och det känns kanonbra!
Kommentera gärna vad ni tycker :laugh:

Tack igen!

Hade också helt glömt av Okeanos. En kanonfin hingst och jag tror mycket på kombon! Lycka till och hoppas det tar sig!

TACK så hjärtligt vad glad jag blir/är :laugh:
Som sagt, nu håller jag tummarna för min tant...
Jag uppdaterar när det hänt nåt :laugh:

Spända, nervösa pirriga hälsningar från mig ;)

Hejsan!

Jag säger som många andra, ja honom hade jag HELT glömt bort. Det kan nog bli en väldigt intressant avkomma.

En bror till vår ena avkomma är E okeanos och han visades på 3 års för någon vecka sedan och fick Gångartsdiplom m 49 poäng poäng 987898

Grattis till ett intressant hingstval!

Hade som många andra glömt bort honom trots att jag gillat honom när jag sett honom.

Vad roligt att många gillar mitt slutgiltiga val bump:
som jag för övrigt inte kommit fram till utan er hjälp!

Iza är idag seminerad så nu får vi se hur hon vill ha det ;) hoppas hon får komma hem snart hon fyller nämligen år på fredag...

Uppdaterar vidare ha det så bra allihopa ! :bow:

Och kom ihåg vem som föreslog Okeanos för dig för flera veckor sedan! :p

Om jag nån gång kommer betäcka min guling står han förmodligen först i kön där också.

Hej! Jamen precis hade tänkt pm:a dig men inte tagit mig tid i all snurr av nervositet :)
Spännande som tusan det här.

To be continued ;)

Iza fick komma hem igår tack o lov, haha.
De på stationen hade lämnat svar på mobilen eftersom jag inte hann svara just då och sa att Izadora äntligen ska få åka hem, på ett vänligt sätt alltså :)
Så nu får vi se, 13dagar till kollen *svälj*

Hoppas alla är ute i det underbara vädret vi har idag!!!

Mvh Sofie

Üppdatering. dräktighetskoll i går, tyvärr tomt men dock ett stort fint ägg att seminera på idag =) Så glad är jag iaf att hon är "redo" igen så jag slipper våndas som sist när hon var på stationen i 2v.

Mvh Sofie o Iza

Håller alla tummar och tår att det tar sig nu!!:bump:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Dressyr Jag behöver hjälp med omskolning på min häst🙏🏼 Han har varit en hopp-tävlings häst innan, vilket gör att han har en otrolig galopp och...
2
Svar
30
· Visningar
3 735
Senast: VildeKia
·
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 012
Senast: Karoliten
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 720
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka