Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som känner till något om den hingsten? Jag läste lite om honom på Flyinges hemsida och han verkar intressant, dessutom inte så...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: KickiH
·
S
Avel Tyckte att dessa herrar så väldigt intressanta ut. Är det någon som har information om dem, temperament, ridbarhet, gångarter...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Cyllene
·
Avel Alltså vad skiljer linjeavel från ren inavel?:confused: Har inte riktigt koll på det där. I båda fallen korsar man ju djur som är mer...
Svar
10
· Visningar
1 530
Senast: ch791022
·
Avel Hejsan! Vi väntar föl i April/maj och ja läste i tråden "fölpresentationer" om ett föl som kommit en månad för tidigt, är det...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 299
Senast: Sonic76
·
P
Avel Är lite förvirrad över de danska termerna och vore tacksam om någon kunde hjälpa mig lite. Ett sto som fått diplom i Sverige är det...
Svar
2
· Visningar
774
S
Avel Jag kanske ska börja med att skriva att det inte är mig det gäller utan att jag ställer frågan här åt någon annan. Vågar man använda...
Svar
10
· Visningar
1 556
Senast: Welsh
·
S
Avel När bör man senast flytta stoet till boxen hon skall föla i? På gården där mitt dräktiga sto står finns två stall. I det stall hon...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: simson
·
M
Avel Kommer förhoppningsvis att betäcka vår lilla B-ponny till våren. Har inte hållt på med avel alls innan så allt snurrar :) Ett...
2
Svar
26
· Visningar
3 490
Senast: Dagolina
·
S
Avel Hoppas jag lägger denna rätt nu:) Letar efter en hingst som lämnar gula avkommor.. Finns det någon ni kan tipsa om kanske? Vet att...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
22 735
Avel Funderar lite på hur aktiva uppfödare tänker när det finns flera generationer från en och samma hingstlinje att välja på? Från vissa...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: swe
·
W
Avel Har ett sto som jag hade iväg på betäckning 2007, betäcktes vid hand på två brunster, men tog sig ej. Tog bakt. prov våren 2009, hade...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: QuickStar
·
Avel Undrar lite, ni som tagit föl på era ston, vad har summan hamnat på? Nu funderar jag mest på halvblodsaveln. Om man säger att stoet tar...
2
Svar
25
· Visningar
13 871
Senast: ralmefan
·
B
Avel palomino? -------------------------------------------------------------------------------- e det någon som vet hur färgen...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 908
Senast: ralmefan
·
Avel Jag vt att jag funderat på de där hingstarna tidigare och jag vet att jag satt upp lite andra bestämmelser för mig i år men om jag nu...
Svar
4
· Visningar
1 647
Senast: Pisan
·
Avel Kan man göra det? Mormor till min mors häst bör vara berättigad till Elit och det hade varit kul om hon hade kunnat höjas.
2
Svar
32
· Visningar
2 995
Senast: MiniLi
·
Avel Ja i ganska många trådar här kommer det upp att uppfödare gärna använder utländska hingstar och jag är nyfiken på hur ni går tillväga...
Svar
5
· Visningar
2 062
Senast: sassiball
·
Avel Hej! Jag undrar hur ett sto blir diplomsto. Jag vet att de blir det när de är 3 år och att de ska ha 40 p tror jag. Kan de bli...
Svar
9
· Visningar
5 286
Avel Jag har nu en längre tid funderat över hingstsidan i aveln, och vad den faktiskt innebär. Av de avgifter som tas ut av stoägare vid...
Svar
16
· Visningar
2 233
Senast: pastejja
·
Avel Kan ni hjälpa mig att bolla lite idéer, ge mig lite hopp - och allra helst en lösning? Jag har ett sto som är född 1996...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 717
Senast: Mynta
·
Avel Är det någon som vet om denna sidan ligger nere eller har bytt adress? Jag har haft problem med datorn så jag har inte varit där på...
Svar
4
· Visningar
2 043
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka