Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Hej tänkte höra om någon kan komma med lite tankar kring hingstval väldigt snabbt då det troligtvis blir seminering imorgon :o Stoer...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: Croquis
·
O
Avel jag kom och tänka på det häromdan, att jag på teorin på ridskolan för längesen fick lära mig att det fanns två sorters skimmlar...
2
Svar
27
· Visningar
8 310
Senast: EmblaAsk
·
Avel Nån här som vet nåt om hingsten White Talisman? Har sett annons om att han finns tillgänglig för semin under 2008 och han ser jätte fin...
Svar
5
· Visningar
1 425
Senast: Elinabergh
·
Avel Finns det någon vänlig själ som vet något om denna hingsten? letar på nätet men finner ingenting. Lämnar han hopp eller dressyr...
Svar
6
· Visningar
1 436
Senast: LMCarlsson
·
L
Avel Någon som har tips på hopphingst som ger stora avkommor generellt? Har ett hbl sto som är 162 cm men som har gett något små avkommor och...
Svar
15
· Visningar
3 222
Senast: pastejja
·
J
Avel Hej! Är det någon som vet nått om River Scape avkommor? Inte galoppmässigt utan ridmässigt. Ridbarhet? Temperament? Allt är av intresse!:)
Svar
4
· Visningar
1 118
Senast: Angie
·
H
Avel Ja, vad vet ni om honom, mer än att han tävlas i Tyskland, är stooor :crazy: ? Temperament, avkommor etc? Kommer han finnas tillgänglig...
Svar
3
· Visningar
2 126
Senast: Pilotta
·
Avel Hur mycket har man överseende med? Och vilka fel har ni sett? Jag har sett fel hingst på bild, visserligen var det mormors far som inte...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Görel
·
Avel Jag kan börja med att berätta lite om mitt sto. Hon är 20år i april 2010. Hon har gått MSV, **FT och 1,40m. Tävlats mycket...
2
Svar
26
· Visningar
3 028
Senast: Novelette
·
Avel Någon som vet var nygodkände halvblodshingsten Bellman kommer stå stationerad under avelssäsongen?
Svar
8
· Visningar
1 620
Senast: KickiH
·
R
Avel Har ett 11årigt sto ca 168 cm. e. Kingston-Einstein. En äldre stam med Marco Polo, Ramiro o dyl...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: neve
·
B
Avel Har varit och kollat på ett sto som jag verkligen gillar. Tänkte kolla upp hennes stamtavla. Hon är efter en hingst vid namn Bluebird...
Svar
3
· Visningar
956
·
Avel Kan lika gärna slänga in en rad i år igen man brukar alltid få några matnyttiga tips. I år verkar det värre en vanligt annars brukar jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 540
Avel Hejsan! På många av schockemöhles hingstar står det tex Stud fee: € 1000. Någon här som vet vad stud fee är ? Är det Fryst, färsk...
Svar
6
· Visningar
1 582
Senast: Rosett
·
T
Avel Har möjlighet att låna ett fint sto och ägaren vill stå som uppfödare,hur resonerar ni om det?:confused: Jag blir lite kluven ang. det...
2
Svar
29
· Visningar
3 499
Senast: Ramona
·
C
Avel Mitt sto skall föla snart men vi är lite osäkra på datumen. Idag har hon vandrat i box och hage och under kvällen har hennes beteende...
Svar
13
· Visningar
2 799
·
Avel hej, är det någon som har kvar och vill dela med sig av sitt protokoll från sitt tre års test ? eller har ngt där man beskriver hur...
Svar
12
· Visningar
2 128
Senast: Sickan
·
S
Avel Hej alla! Tänkte se om det finns nån som har kolla på var denna bränn/frysmärkning kan tänkas komma ifrån...
Svar
16
· Visningar
3 420
Senast: neve
·
V
Avel Förra våren köpte jag ett då 17 årigt hbl sto som aldrig haft föl innan. Jag gillade stammen och temperamentet och tänkte chansa och...
Svar
1
· Visningar
1 169
Senast: SeagirlM
·
Avel Testar med att bara skriva angående mitt stos "magproblem" eller vad det nu kan va och hoppas på att inte denna tråd också blir låst...
Svar
6
· Visningar
1 670
Senast: varbergs_elin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka