Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel hur höga är era 09or . mitt som är född i april är nu 1,47 tippat att bli 1.65 .
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Peak
·
Avel Jag har ett maxat ponnysto e. Casio RP 141 på 3 år som jag funderar på att betäcka i år. Vi har varit lite tveksamma pga att jag varit...
2
Svar
35
· Visningar
3 053
Senast: MiaMaria
·
Avel Jag är totalnovis på detta med ineminationer. Har alltid kört på naturligt. Har nu ett sto hermma som inseminerades 13 maj förra året...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Croquis
·
Avel Var inne på hingstägarens hemsida och ser där att Elmshorn har gått bort. Har inte läst någonting om detta men det kanske hände nyligen...
Svar
6
· Visningar
1 663
Senast: ElCamino
·
Avel Vad jag har förståt så händer det sällan på häst och om det förekommer är det oftast vid avvänjning. Nu har det dock inträffat att...
Svar
5
· Visningar
3 536
Senast: Nafayette
·
V
Avel ficket ett mejl av en tjej som jag känner si så där, hon har hästar själv och bor inte så långt i från mig (drygt 10 mil) om jag vill...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: dobbis
·
G
Avel Såg att han endast betäckte fyra ston förra året, någon här inne som väntar föl efter honom? Varför blev han kastrerad? :confused...
Svar
8
· Visningar
1 718
Senast: BAMZE
·
Avel Har börjt kolla på hingst inför årets betäckning och hittade hingsten San Amour. Tycker han ser trevlig ut på videon på Schockemöhles...
Svar
8
· Visningar
3 250
S
Avel Vad skulle ni välja till ett Briar-sto. Damino eller Florè Star.:confused: Har sett Damino,är rädd att han är lite stridsvagn, annars...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: Görel
·
R
Avel Läser i dagens tidning att det i Dartmoor föds ett dartmoorföl som är prickigt som en dalmatin. Fantastiskt söt liten sak:) Tydligen är...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: poloplayer
·
J
Avel HEJ! Jag ska betäcka för första gången:) Men nu undrar jag lite saker: Hur går man till väga när stoet väl är brunstigt? Hur...
Svar
7
· Visningar
1 805
Senast: ranunkel
·
C
Avel Är det någon som vet något om Welshhingsten Pentyrch Tom Sawyer? Vad har han gjort? Är han bedömd? Jag skulle vilja veta allt om...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: Ireland
·
Avel Som rubriken lyder. Vad vet ni om Kannan? Funderar mkt på honom till mitt Elit sto som kanske får sina sista föl nu de senaste åren...
2
Svar
30
· Visningar
4 965
Senast: theJohanna
·
Avel Leker lite med att lägga nån importhingst på mitt gråpapprade ryska sto. Nu får hennes föl grå papper hur jag än bär mig åt. Vad händer...
Svar
15
· Visningar
1 537
Senast: KickiH
·
Avel Har funderat lite på korsningar i hästvärlden. Är det okej att korsa helt olika hästraser?Vad får det för konsekvenser? Borde det...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: MalinJ
·
Avel Har ett sto e. Rubinrot som ska betäckas i år. Ska nu betäckas med en hopphingst. Tips någon? Gärna någon som nedärver mindre då stoet...
2
Svar
30
· Visningar
4 179
Senast: aldente
·
M
Avel Har ett halvblodssto e: Cor de la Bryere - Coriolan - Raimond som vi ska betäckta till våren/sommaren. Men vad ska man ta för hingst...
2
Svar
26
· Visningar
2 911
Senast: theJohanna
·
S
Avel Skulle vilja höra lite komentarer på denna fölunge... Väntar med att lägga upp mer info. än bilderna ... Våga komentera ...
Svar
6
· Visningar
1 721
Senast: sazza
·
N
Avel Var med mitt sto till veterinären idag och hennes gamla gaffelbandskada har gått upp. Därför ska hon nu få bli avelsto/promenadhäst och...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: Nyrelski
·
B
Avel hej! sitter och funderar lite, jag har ett fullblodsto som jag funderade på att betäcka, hon tog sig inte 09 så ev tänkte jag prova...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka