Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Jag är lite ny på det här med avel. Skulle hemskt gärna betäcka min ridtravare med ett svenskt halvblod, nu till min fråga. Är det...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 556
Senast: jay
·
O
Avel Precis som rubriken säger någon som vet vart man kan hitta bilder på hingsten Mummy´s Marco?:laugh:
Svar
2
· Visningar
876
Senast: OthiliaH
·
T
Avel Jag har en jättefin ponny som är tävlad tom FEI dressyr med placeringar. Jag är 20 år och för gammal för att tävla henne så jag funderar...
Svar
18
· Visningar
2 748
Senast: No1
·
J
Avel Har köpt en unghäst efter KARLSFÄLTS BOCELLI och mamman är varmblod och jag är lite fundersam på vilken färg han tänker bestämma sig...
Svar
13
· Visningar
2 572
Senast: Asa_S
·
Avel Dags att hålla tummarna för SeagirlMs fina export Cadence som tävlas av Michelle Spadone för USA, samt Caramell KS med Svante J. båda...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 902
Senast: theJohanna
·
Avel Hej! Jag undrar om någon kan berätta hur det går till att få sitt sto stamboksfört? Stoet i fråga har diplom och har haft en avkomma...
Svar
5
· Visningar
1 639
Senast: Caroline_87
·
Avel Jag hade ingen aning om vart jag skulle lägga den här tråden, men jag tänkte exteriört -> avel. Ligger den fel får den gärna flyttas ;)...
2
Svar
21
· Visningar
4 116
Senast: Totola
·
Avel Ska testa nat betäckning på mitt sto för att se om hon blir dräktig,el om hon blivit för gammal för föl, och det på bra vilkor...
Svar
1
· Visningar
1 244
Senast: Rodde
·
V
Avel Mitt sto fölade i tordags den 15 april. Mor och dotter är pigga och glada förlossningen gick mycket snabbt och lätt kanske lite väl...
Svar
14
· Visningar
2 645
Senast: Sonic76
·
W
Avel Hur ligger det till, kan jag ha en 10månaders hingst med 2 ston, ett av dom är dräktigt? Ska kastreras när det är dags senare men vill...
2
Svar
23
· Visningar
2 686
Senast: Masse
·
Avel Jag har köpt ett connemerasto som är visad som connemara samt DSP i Danmark och är så nyfiken på vad siffrorna som hon fick i...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Eastwick
·
J
Avel Ja som rubrikenlyder, Jag går i tankarna att betäcka mitt fullblodssto. Jag hade tänkt och sälja henne då ja inte har tid/ork att rida...
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: athena
·
Avel Hallå! Vad vet ni om dessa hingstar? Alibi; http://www.blup.se/sv-SE/horses/4021-alibi och Blue Horse Future Cup? Tack på förhand.
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Görel
·
Avel Jag har ingen aning om vart jag skulle lägga denna men om den är felplacerad så är det bar att flytta på den.^^ Saken är den att vi...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Masse
·
Avel Har så smått börjat ge vika för min abnorma abstinens och har i dagarna tre lusläst annonser. Nu får jag ev och förhoppningsvis...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: No1
·
Avel Jag har sökt både här och i böcker men inte hittat något bra svar. När stoet renar sig efter fölningen, vad är det egentligen som ska...
Svar
9
· Visningar
4 045
Senast: aida
·
Avel Hingsten är EU godkänd. Godkänd i Tyskland. Vad innebär det om man avlar på en sådan? Hur blir det med avkomman?
Svar
14
· Visningar
2 294
Senast: Welsh
·
Avel Vänder mig till er som har äldre hingstkataloger än vad jag har. Lite allmän information om Navarino? Uppfödare? Prestationer? Har...
2
Svar
22
· Visningar
2 969
Senast: remmis
·
Avel Vilka är de vanligaste tecknen på att en fölning snart är nära? Förstår att det kan variera, men hur viste ni att era sto skulle föla?
2
Svar
23
· Visningar
22 760
Senast: Welsh
·
L
Avel Ja, hur ligger det till? Friesern hör inte till vanligheten i Sverige och får väl betraktas som extremt sällsynt på dressyrträningarna...
2
Svar
22
· Visningar
4 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka