Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel När jag kom hem från jobbet idag så stod mitt sto, dräktig på dag 307, med rödgula flytningar. Har pratat med vet som trodde att det...
Svar
2
· Visningar
3 745
Senast: Lisis
·
A
Avel Ska betäcka mitt gamla Napoleonsto och vill ha hjälp med att hitta en bra hingst. Hon har meriter i dressyr tom msv-klass. Är mycket...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Avel
·
Avel Är det någon som vet något om de här hingstarna som Hippo Essentia skall ta in på,Canto,Cassiano,Clearway och Nekton.Mest nyfiken på vad...
Svar
7
· Visningar
1 421
Senast: mydia
·
W
Avel Hur tänker ni när ni får välja? Billigare att ta 90 dagar men mer säkert med levande föl avgift, hur ska man tänka?
2
Svar
21
· Visningar
3 030
Senast: Miaa
·
Avel Nån som vet nått om denna hingst? Vart står han m.m?
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Miaa
·
Avel Såg att både Lillcotte och monopol var med i årets hingstkatalog. Av hemsidan att döma så måste stoet registreras i mecklenburg. Men...
Svar
8
· Visningar
1 529
Avel Hej Som lite orolig hönsmamma med mitt första egna föl så tänkte jag fråga lite här. Hon var när hon föddes något x-bent, vek i...
Svar
8
· Visningar
2 047
Senast: Torill
·
Avel Enligt KWPNs hemsida har den fantastiske Trakehnerhingsten avlidit i sin box pga bråck på aortan. Så sent som för några dagar sedan...
Svar
9
· Visningar
2 992
Senast: ann80
·
Avel Vi har en diskussion här hemma om i fall ston precis som hundar sjunker i temp innan förslossningen , Har sökt på nätet men hittar...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: moon
·
Avel tanken är att vi skall göra ett nytt försök i år och betäcka mitt sto. dock är jag lite fundersam över att hennes brunst inte vill...
Svar
17
· Visningar
1 564
Senast: linus11
·
B
Avel Kan man om man betäckt någonannans häst ändå stå som uppfödare? Eller är det hästens enl papprenas ägare som måste göra det? OM man...
Svar
8
· Visningar
1 742
Senast: Pisan
·
Avel Jag behöver lite hjälp med det här med connemara hingst som finns tillgänglig via semin..? Någon som har koll på vilka som finns...
Svar
2
· Visningar
1 303
Senast: Yrrol69
·
Avel Jag skulle hemskt gärna vilja få mer information om denna hingsten. Vad jag vet så är han efter Londonderry-Weltmeyer samt segrade som...
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: ranunkel
·
T
Avel Är det någon som vet något om den vackra skimmelhingsten Troon och vart man kan hitta bilder på honom?
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: Melynda
·
B
Avel Jag har två ston varav ett är dräktigt. Hur skall jag göra vi avvänjningen då? Kan de alla tre gå ihop hela tiden? Hur sepererar jag dom...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: Snowball
·
Avel Ett av mina minishetlandsston bar i år tvillingfoster, hon kastade ett foster i fredags, (6 veckor för tidigt) :cry: stog inne...
Svar
19
· Visningar
2 628
Senast: Zeeke
·
Avel Igår syntes ett rodnande stråk i vulvan, idag är det ytterligare ett område med rodnad. Jag hade tänkt låta vet ta prov eftersom hon för...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Asa_S
·
R
Avel Vad var det för hingst? Stam? Meriter? Avkommor?
2
Svar
28
· Visningar
3 984
Senast: Fiffin
·
Avel http://www.blup.se/en-us/horses/122327-happy-guess http://www.blup.se/en-us/horses/218555-hydriana Hur kommer det sig att den ena...
2
Svar
26
· Visningar
2 957
Senast: Hydriot
·
O
Avel Hej:laugh: Skulle vilja veta lite Fakta om hingsten Mummy´s Marco,har inte hittat nån bra sida där de står hur han är,Hur är hans humör...
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: gragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka