Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Jag fick en föunge för ca en vecka sedan och nu har jag redan en köpare. Jag har aldrig sålt föl så här tidigt så hur går man nu till...
Svar
13
· Visningar
1 899
Senast: hofi
·
Avel Igår fick vi årets första föl, och jag tyckte han såg ovanligt stor ut för att vara nyfödd - han fick böja sig ner för att kunna dia och...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: lilith
·
Avel Hej. nu e det så att min dam ska betäckas igen. Hon är en "tyst" brunstare. jag får gissa mig till om detta pipet hon ger kan vara...
Svar
15
· Visningar
1 755
Senast: Caress
·
P
Avel var går gränsen? ee:Landgrf 1 ue:Ladykiller (son till Landraf) ue:Langraf 1 uue: Ladykiller Stammen på min treåring, köpt från...
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: ball
·
Avel Min ponny har en mamma som är korsning med russ. pappan är en icke godkänd (?) islandshingst. Eftersom jag inte hämtat hem ponnyn än...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Seabaz
·
Avel När jag kom hem från jobbet idag så stod mitt sto, dräktig på dag 307, med rödgula flytningar. Har pratat med vet som trodde att det...
Svar
2
· Visningar
3 748
Senast: Lisis
·
A
Avel Ska betäcka mitt gamla Napoleonsto och vill ha hjälp med att hitta en bra hingst. Hon har meriter i dressyr tom msv-klass. Är mycket...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Avel
·
Avel Är det någon som vet något om de här hingstarna som Hippo Essentia skall ta in på,Canto,Cassiano,Clearway och Nekton.Mest nyfiken på vad...
Svar
7
· Visningar
1 421
Senast: mydia
·
W
Avel Hur tänker ni när ni får välja? Billigare att ta 90 dagar men mer säkert med levande föl avgift, hur ska man tänka? 2
Svar
21
· Visningar
3 034
Senast: Miaa
·
Avel Nån som vet nått om denna hingst? Vart står han m.m?
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: Miaa
·
Avel Såg att både Lillcotte och monopol var med i årets hingstkatalog. Av hemsidan att döma så måste stoet registreras i mecklenburg. Men...
Svar
8
· Visningar
1 531
Avel Hej Som lite orolig hönsmamma med mitt första egna föl så tänkte jag fråga lite här. Hon var när hon föddes något x-bent, vek i...
Svar
8
· Visningar
2 047
Senast: Torill
·
Avel Enligt KWPNs hemsida har den fantastiske Trakehnerhingsten avlidit i sin box pga bråck på aortan. Så sent som för några dagar sedan...
Svar
9
· Visningar
2 994
Senast: ann80
·
Avel Vi har en diskussion här hemma om i fall ston precis som hundar sjunker i temp innan förslossningen , Har sökt på nätet men hittar...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: moon
·
Avel tanken är att vi skall göra ett nytt försök i år och betäcka mitt sto. dock är jag lite fundersam över att hennes brunst inte vill...
Svar
17
· Visningar
1 565
Senast: linus11
·
B
Avel Kan man om man betäckt någonannans häst ändå stå som uppfödare? Eller är det hästens enl papprenas ägare som måste göra det? OM man...
Svar
8
· Visningar
1 745
Senast: Pisan
·
Avel Jag behöver lite hjälp med det här med connemara hingst som finns tillgänglig via semin..? Någon som har koll på vilka som finns...
Svar
2
· Visningar
1 307
Senast: Yrrol69
·
Avel Jag skulle hemskt gärna vilja få mer information om denna hingsten. Vad jag vet så är han efter Londonderry-Weltmeyer samt segrade som...
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: ranunkel
·
T
Avel Är det någon som vet något om den vackra skimmelhingsten Troon och vart man kan hitta bilder på honom?
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: Melynda
·
B
Avel Jag har två ston varav ett är dräktigt. Hur skall jag göra vi avvänjningen då? Kan de alla tre gå ihop hela tiden? Hur sepererar jag dom...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈